اعتراض امام جمعه اردبیل به نمایندگان مجلس: در انتصابات آموزش و پرورش حق دخالت ندارید

ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نمایندگان مجلس حق دخالت در عزل و نصب های مدیران به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را ندارند.

اعتراض امام جمعه اردبیل به نمایندگان مجلس: در انتصابات آموزش و پرورش حق دخالت ندارید

آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم تجلیل از برترین های کنکور در اردبیل در مصلی این شهر اظهار کرد: سرنوشت آینده این کشور را در حفظ استقلال و تمامیت ملی نخبگان و تحصیل کردگان مراکز علمی و دانشگاه ها رقم خواهند زد و شایسته است همه به جایگاه علم و عالم حرمت بگذارند.

وی با انتقاد از حاضر نشدن برخی از مدیران در مراسم تجلیل از برترین های کنکور خاطرنشان کرد: شایسته است از همت و تلاش تک تک دانش آموزان در کسب این موفقیت قدردانی کنیم چرا که این موفقیت ها تنها محصول سیستم آموزش و پرورش نیست.

امام جمعه اردبیل افزود: معلمان و اساتید گمنام بدون توجه به ساعات کاری و محدوده وظیفه اداری خود با عشق و علاقه در این ساحه حاضر شده و سعی کردند نسلی را تربیت کنند که یک ملت به وجود آنها افتخار کرده و می توانند ایران را در اوج محاصره علمی و تکنولوژی نجات دهند.

عاملی موضوع مدیریت را در ابعاد مختلف بسیار مهم و خطیر توصیف کرد و گفت: ما شورا و شهرداری می خواهیم که تنها به شکل کالبدی شهر توجه نکند بلکه فضای سالم تربیتی و رشد علمی و عقلانی شهروندان را با تدبیری مناسب فراهم کند.

وی تصریح کرد: اربابان قدرت و سیاست باید از دخالت در نظام تعلیم و تربیت احتزار کنند چرا که آموزش و پرورش محل جولان مدیران سیاسی نیست.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ما به آموزش و پرورشی نیاز داریم که از دوران خردسالی نسل آینده را با اهمیت موضوع محیط زیست و مصرف بهینه آب، برق، گاز و سایر حوزه ها آگاه کرده و شهروند مسئولیت پذیر تربیت کنند.

عاملی اظهار کرد: بهتر است نمایندگان مجلس به دور از دخالت در عزل و نصب ها در تصویب قوانین و نظارت بر آن دقت کنند و در حساس ترین شرایط اقتصادی کشور طرحی تحول آفرین به تصویب برسانند.

وی از مدیریت ارشد استان خواست؛ دلیل تاخیر در معرفی و انتصاب برخی از مدیران را برای مردم تبیین کنند چرا که اصلا شایسته نیست مدیریت برخی از ادارات معطل و پادرهوا بماند.

امام جمعه اردبیل افزود: پدران و مادران با الگوی مناسب و استراتژی صحیح تربیتی باید قدرت روحیه خود را نشان دهند تا در کنار برقراری نظام عادلانه آموزشی در مناطق محروم نخبگان و دانش آموزان شایسته شناسایی و معرفی شوند.

23231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان