بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

ورود فیلم قهرمان به اسکار ۲۰۲۲ هم رسمی شد، هم ترند

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «جایزه اسکار»، «سامان احتشامی»، «بردیا سعادت»، «رضا رویگری»، «اپیدمی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

ورود فیلم قهرمان به اسکار 2022 هم رسمی شد، هم ترند/ اولین بازی بردیا سعادت در ایتالیا در کانون توجه کاربران/ واژه اپیدمی، بخاطر یک سریال داغ شد/ سامان احتشامی کیست و چرا نامش ترند شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «جایزه اسکار»، «سامان احتشامی»، «بردیا سعادت»، «رضا رویگری»، «اپیدمی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

جایزه اسکار

جایزه‌های آکادمی اسکار جایزه‌هایی برای شایستگی‌های هنری و فنی در صنعت فیلم هستند که به عنوان پرآوازه و نیک‌نام‌ترین جایزه‌ها در صنعت سرگرمی شناخته می‌شوند.

مراسم اسکار، یکی از شاخص‌ترین مراسم‌ اهدای جوایز در جهان است و بزرگترین جایزه در زمینهٔ سینماست و هر ساله در بیش از 100 کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود و جایزهٔ اسکار، یکی از نه جایزه از جایزه‌های آکادمی است.

رکوردهای جالب در اسکار - تابناک ؛ TABNAK

 جایزه‌های آکادمی در بخش رسانه به عنوان قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به‌شمار رفته و جوایزی همچون جایزه گرمی (برای موسیقی)، جایزه امی (برای تلویزیون) و جایزه تونی (برای تئاتر) پس از آن شکل گرفتند.

به تازگی خبر رسیده که فیلم قهرمان اصغر فرهادی، رسما در رقابت‌های اسکار 2022 شرکت داده خواهد شد و در کنار 93 فیلم دیگر برای تصاحب جایزه به رقابت خواهد پرداخت. همین مساله حالا جایزه اسکار، مراسم اسکار و فیلم قهرمان را به ترند گوگل و دیگر شبکه‌ها تبدیل کرده است؛ اصغر فرهادی پیشتر دوبار برنده جایزه اسکار شده است.

بیشتر بخوانید

سامان احتشامی

سامان احتشامی، نوازنده پیانو و آهنگساز است که یکم اردیبهشت‌ماه 1357 در تهران به دنیا آمده و از همان اوان کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و در سایه توجهات پدرش، آموزش پیانو را به شکلی جدی پی گرفت تا اینکه در 11 سالگی موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد. احتشامی تلاش‌هایش را استمرار داد و در سال‌های 70 تا 74 برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شد و مقام اول را در پیانو کلاسیک و ایرانی دریافت کرد. احتشامی در مسیر زندگی حرفه‌ای و هنری خود از محضر استادانی چون جواد معروفی، محمد سریر، اسماعیل امین موید بهره گرفت. با ساز پیانو وارد دنیای موسیقی شد. در سال 68. احتشامی سپس وارد دانشگاه هنر و معماری و از آنجا فارغ التحصیل شد و آموزشگاه موسیقی احتشامی را تاسیس کرد. فعالیت‌ حرفه‌ای احتشامی از سال‌های اولیه دهه 70 آغاز و در قالب کنسرت‌های مختلف و انتشار آلبوم انجام شد.

ورود فیلم قهرمان به اسکار 2022 هم رسمی شد، هم ترند/ اولین بازی بردیا سعادت در ایتالیا در کانون توجه کاربران/ واژه اپیدمی، بخاطر یک سریال داغ شد/ سامان احتشامی کیست و چرا نامش ترند شد؟

به تازگی سامان احتشامی در برنامه خندوانه رامبد جوان شرکت کرده و همین موجب جلب توجه کاربران شبکه های اجتماعی به سمت او شده است.

توضیح اینکه سامان احتشامی، پیانیست، دوشنبه شب 15 آذر مهمان رامبد جوان در برنامه «خندوانه» شد و درباره شروع فعالیت و خاطرات کاری خود صحبت کرد.

در بخشی از این گفت‌وگو، احتشامی این خاطره را تعریف کرد: «استخری که من می‌روم، برای یک مسجد است و محیطی کاملا مذهبی است. در یکی از روزهای ماه رمضان در دقایق نزدیک به افطار با یکی از دوستانم درباره علاقه‌مند بودن به موذن‌ها صحبت می‌کردیم. دوستم از علاقمندی‌اش به موذن‌زاده اردبیلی گفت و من گفتم اذان غلوش را خیلی دوست دارم و اذان گفتم؛ همه دوستانی که منتظر افطار بودند فکر کردند اذان مغرب است و افطار کردند!»

بیشتر بخوانید

بردیا سعادت

بردیا سعادت متولد 21 مرداد 1381 در ارومیه و بازیکن والیبال تیم ملّی ایران است. بردیا سعادت در پست پشت خط‌زن برای باشگاه والیبال تاپ والی لاتینا در سری آ ایتالیا و تیم ملی والیبال مردان ایران بازی می‌کند و در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 2018 در تبریز موفق به کسب مدال برنز شد. همچنین در این مسابقات به عنوان بهترین پشت خط زن انتخاب شد.

صضی

 وی یکی از اعضای تیم ملی زیر 21 سال ایران در سال 2019 بود که توانست در بحرین قهرمان جهان شود.

بردیا سعادت که پیشتر و به واسطه بازی های لیگ جهانی به ترند گوگل تبدیل شده بود، بار دیگر و این بار به واسطه بازی در سری آی ایتالیا ترند شد.

توضیح اینکه در شبی که بردیا سعادت برای اولین بار در ترکیب چیسترنا به میدان رفت، این تیم شکست نزدیکی را متحمل شد و چیسترنا در ست‌های اول و دوم با امتیازهای 27 بر 25 و 25 بر 19 به پیروزی رسید؛ اما در سه ست دیگر به ترتیب با امتیازهای 18 بر 25، 18 بر 25 و 11 بر 15 مغلوب تیم مودنا شد.

بیشتر بخوانید

رضا رویگری

رضا رویگری متولد6 دی 1325 در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و خواننده ایرانی است. او همچنین در حرفهٔ نقاشی نیز فعال بوده و در سال‌های اخیر در نمایشگاه‌هایی در ایران و آمریکا آثارش را به نمایش گذاشته‌ است.

                                                   پاسخ رضا رویگری به شایعه‌سازان

 وی خوانندهٔ سرود «ایران ایران» (اللّٰه اللّٰه) در آغاز انقلاب 1357 ایران است.

رضا رویگری تقریباً یکی از بازیگران و هنرمندان پرحاشیه ایرانی است و هر از چندگاهی به صدر ترندهای گوگل می آید.

او اخیراً نیز با انتقاد از واکنش ها نسبت به رفتار مردم با تصاویر جدید فرامرز صدیقی، به ترند گوگل تبدیل شد.

رویگری در مورد انتشار تصویر صدیقی در شبکه های اجتماعی نوشت: یک نفر عکسی را از فرامرز صدیقی منتشر کرده که وضعیتش خراب است، با من هم همین کار را کردند، این حرکات به هیچ وجه مورد حمایت نیست، بلکه باعث حواشی بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید

اپیدمی

به تازگی سریال از شبکه سوم سیما در حال پخش است که موج اول نام دارد. ابتدا و در آگهی های پیش از آغاز پخش سریال نام آن را اپیدمی گذاشته بودند.

                                                   روایت روز‌های کرونایی کادر درمان در سریال اپیدمی

روزهای نزدیک به آغاز سریال اعلام شد که به پاس  زبان فارسی نام این سریال از اپیدمی به موج اول تغییر یافته است؛ سریالی که در آن روی موضوع ویروس کرونا و آثار زیانبارش تمرکز شده و البته به نظر می رسد، چندان فیلم با کیفیتی از آب درنیامده است.

گفتنی است، معنای لغوی و علمی اپیدمی همه گیری است و منظور از آن بروز بیش‌ از حد یک بیماری یا عارضه در جمعیتی معین را گویند.

بیشتر بخوانید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان