صنایع‌دستی قشم، میراث ملی و افتخار کشور است

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از توانمندی‌های فرهنگی و هنری روستای برکه خلف در فرهنگسرای جزیره بازدید کرد.

صنایع‌دستی قشم، میراث ملی و افتخار کشور است

به گزارش خبرآنلاین از قشم، افشار فتح الهی  به همراه جمعی از مدیران این سازمان از ظرفیت‌های بومی و صنایع‌دستی روستای برکه خلف دیدن کرده و در گفتگوی رودررو با صنعتگران و هنرمندان این عرصه، بر لزوم معرفی آداب‌ورسوم جامعه محلی این منطقه در سطح ملی و بین‌المللی تأکید کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم فرهنگسرای جزیره را به‌عنوان یک زیرساخت مناسب برای معرفی ظرفیت‌های هنری جزیره معرفی کرد و عنوان داشت: این فضا نیاز به ارتقا بیشتر و استانداردسازی دارد که در دستور کار مدیران مربوطه قرارگرفته است.

وی بسترسازی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی قشم در جزیره را اولویت نخست سازمان منطقه آزاد قشم دانست و گفت: معرفی و عرضه این آثار در سطوح ملی و بین‌المللی اقدامی است که در گام بعدی به دنبال تحقق آن هستیم.

فتح الهی همچنین از پیش‌بینی مکان‌های مختلفی در مجموعه‌های گردشگری سطح جزیره برای عرضه صنایع‌دستی خبر داد و اظهار داشت: این مکان‌ها به‌صورت رایگان برای عرضه آثار هنری و فرهنگی به گردشگران و توزیع مناسب این خدمات، باهدف توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی جزیره در اختیار جامعه محلی قرار می‌گیرد.

فتح الهی همچنین بر لزوم معرفی توانمندی‌های گردشگری، آداب‌ورسوم و صنایع‌دستی به مردم کشور تأکید داشت و افزود: صنایع‌دستی و بومی این منطقه، میراثی فاخر است که باید به‌عنوان سوغاتی و هدایای ویژه جزیره به گردشگران معرفی شود.

آشنایی با روند ساخت و هنرآفرینی صنعتگران بومی، پرداختن به جزییات آثار هنری و توجه به نحوه اثرگذاری و کارایی این محصولات، نحوه فعالیت هنرمندان به‌صورت تعاونی یا انفرادی، از موضوعاتی بود که بسیار موردتوجه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در این بازدید قرار گرفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان