گال در کودکان

این وضعیت بسیار مسری و ناراحت‌کننده اغلب در مهدکودک‌ها و مدارس گسترش می‌یابد و والدین را در حالت آماده باش قرار می‌دهد. به عنوان یک والدین احتمالاً سؤالات زیادی دارید. در ادامه به تمامی سوالات شما پاسخ داده شده است تا اطلاعات بیشتری در رابطه با گال داشته باشید.

گال در کودکان

این وضعیت بسیار مسری و ناراحت‌کننده اغلب در مهدکودک‌ها و مدارس گسترش می‌یابد و والدین را در حالت آماده باش قرار می‌دهد. به عنوان یک والدین احتمالاً سؤالات زیادی دارید. در ادامه به تمامی سوالات شما پاسخ داده شده است تا اطلاعات بیشتری در رابطه با گال داشته باشید.

 

چگونه به گال مبتلا می‌شوید؟

کنه گال در تماس طولانی مدت فرد به فرد رشد می‌کند و بنابراین به احتمال زیاد در مکان‌های شلوغ مانند مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و خانه‌های سالمندان گسترش می‌یابد. آلودگی گال خبر بدی را برای محیط‌هایی مانند این دارد زیرا کنه‌ها می‌توانند به راحتی برای چند روز زنده بمانند. این کاملاً بر خلاف بسیاری از انواع دیگر کنه‌ها مانند شپش یا ساس است. تماس با یک شی آلوده (مانند رختخواب، حوله یا لباس) نیز می‌تواند منجر به گال در کودکان شود اما این رایج‌ترین راه انتقال نیست.

گال در کودکان چه علائمی دارد؟

در بچه‌ها گال می‌تواند روی صورت و گردن تأثیر بگذارد، در حالی که بچه‌های بزرگتر و بزرگسالان اغلب از خارش در این مکان‌ها شاکی هستند. شایع‌ترین نواحی درگیر در عفونت گال دست‌ها (به ویژه بین انگشتان)، مچ دست، قسمت میانی، کشاله ران، پا‌ها و باسن هستند. زخم‌ها ممکن است پس از خاراندن بثورات گال ایجاد شوند که می‌تواند منجر به عفونت شود. اگر کودک شما به گال آلوده شده ممکن است متوجه یک سری برآمدگی در یک خط مستقیم شوید. ممکن است در دو تا شش هفته اول هیچ علامتی وجود نداشته باشد. این امر به ویژه در مورد عفونت‌های گال برای اولین بار صادق است. اگر قبلاً آلوده شده‌اید، علائم ممکن است در عرض چند روز ظاهر شوند. اما به یاد داشته باشید که کودکان آلوده هنوز هم می‌توانند گال را بدون علائم گسترش دهند.

 

گال را چگونه درمان کنیم؟

 عصر‌ها قبل از خواب لباس کودک خود را به طور کامل از جمله پوشک او درآورید. چیزی به آن‌ها بدهید که حواسشان را پرت کند. کرم را از گردن به پایین بمالید. اجازه دهید لوسیون حداقل 30 دقیقه خشک شود. سپس لباس خواب کودکتان را بپوشانید که پوشش کاملی داشته باشد تا از مالیدن لوسیون یا قرار دادن آن در دهان خود جلوگیری کنید.
 تمام لباس‌های کودک خود را به همراه همه ملافه‌ها (پتو، روتختی، حیوانات عروسکی و غیره) درآورید و همه چیز را در کیسه زباله قرار دهید. کیسه را محکم ببندید و آن را در نزدیکی ماشین لباسشویی خود برای حداقل 24 تا 48 ساعت نگهداری کنید. کودک خود را در آب بسیار گرم دوش دهید و لوسیون را کاملاً پاک کنید. وسایل کودک خود را با گرم‌ترین آب ممکن در ماشین لباسشویی بشویید. اگر چیزی قابل شستشو نیست آن را خشک کنید یا حداقل یک هفته آن را در یک کیسه پلاستیکی ببندید. تمام فرش‌ها و مبلمان روکش شده را در روز شروع درمان جاروبرقی بکشید.

برای موارد سرسخت گال که با استفاده از کرم پرمترین برطرف نمی‌شود ایورمکتین خوراکی را می‌توان با خیال راحت استفاده کرد. با پزشک اطفال کودک خود صحبت کنید تا بهترین روش درمانی را برای تسکین سریع راش‌های گال بد تعیین کند. به یاد داشته باشید که درمان گال برای اعضای خانواده فرد مبتلا و همچنین هر کسی که با آن‌ها تماس نزدیک داشته است نیز توصیه می‌شود.

 

اگر کودک شما در معرض گال قرار گرفت چه باید کرد؟

همه افرادی که تماس نزدیک با شیوع بیماری داشته‌اند نیاز به درمان دارند. افراد برای داشتن کنه روی پوست خود نیازی به داشتن علائم و نشانه‌های گال ندارند ممکن است دو تا شش هفته طول بکشد تا علائم ایجاد شود.

 

منبع:

www.parents.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان