چگونه بفهمیم کودک درونگرا داریم؟

درونگرایی فقط به این نیست که یک فرد در کنار دیگران چقدر راحت است. مانند تمام جنبه‌های شخصیتی کودکان با ویژگی‌های خاصی متولد می‌شوند از جمله سطح برون گرایی یا درون گرایی آن‌ها

چگونه بفهمیم کودک درونگرا داریم؟

درونگرایی فقط به این نیست که یک فرد در کنار دیگران چقدر راحت است. مانند تمام جنبه‌های شخصیتی کودکان با ویژگی‌های خاصی متولد می‌شوند از جمله سطح برون گرایی یا درون گرایی آن‌ها. حتی در دوران نوزادی آن‌ها ممکن است به راحتی گرم شوند، ماجراجو و اهل اجتماع یا محتاط و بی‌قرار باشند. اما تجربیاتی که آن‌ها در حین رشد دارند می‌تواند الگو‌های رفتاری آن‌ها را اصلاح کند. امروز هم 12 دی و روز درونگرها است. در حالی که یک کودک ممکن است به سمت گرایش‌های اجتماعی خاص گرایش داشته باشد، اما همچنان در طول زمان رشد می‌کند و تکامل می‌یابد. برخی از متغیر‌ها را می‌توان توسط والدین کنترل کرد و برخی دیگر نمی‌توانند.

 

کم رویی در کودکان را چگونه شناسایی کنیم؟

یک کودک درونگرا می‌تواند از نظر اجتماعی در مدرسه پیشرفت کند اما زمانی که به خانه باز می‌گردد به زمانی دور از دیگران نیاز دارد. این به این معنا نیست که آن‌ها در مدرسه در جبهه قرار می‌گیرند، آن‌ها فقط به زمان و مکان نیاز دارند. یک بچه خجالتی به طور مداوم به سمت فعالیت‌های انفرادی بیشتری کشیده می‌شود و باید به طور هدفمند به تعامل با دیگران کشیده شود. از آنجایی که موقعیت‌های اجتماعی باعث ایجاد اضطراب و ناراحتی می‌شوند باید به ابزار‌هایی مجهز شوند تا تعاملات با دیگران را به شیوه‌ای سالم انجام دهند.

 

چگونه به کودکان درونگرا در مدیریت تنظیمات اجتماعی کمک کنیم؟

والدین می‌توانند با ایجاد فضای فیزیکی آرام از کودکان درونگرا حمایت کنند. این ممکن است به کمک اعضای خانواده برونگراتر نیاز داشته باشد که یاد بگیرند نشانه‌هایی مبنی بر اینکه یک خواهر یا برادر درونگرا به فاصله گرفتن از تعاملات نیاز دارد بخوانند. اگر فضای فیزیکی محدود باشد راه‌حل‌های خلاقانه مانند دادن آزادی به یک کودک درون‌گرا برای دور کردن دیگران با قرار دادن هدفون برای مدتی می‌تواند کمک کند. کمک به فرزندتان برای درک احساسات خود به طوری که بتواند علائم استرس را به تنهایی شناسایی کند و آن‌ها را به دیگران منتقل کند، زمینه را برای استفاده از تکنیک‌های آرام بخش و آگاهی از محدودیت‌های خود فراهم می‌کند.

 

منبع:

www.fatherly.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان