همه چیز درباره لکه‌های شیر ایجاد شده روی پوست نوزاد

وقتی صحبت از بیماری‌های پوستی می‌شود نوزادان تازه متولد شده مستعد ابتلا به چندین بیماری هستند

همه چیز درباره لکه‌های شیر ایجاد شده روی پوست نوزاد

وقتی صحبت از بیماری‌های پوستی می‌شود نوزادان تازه متولد شده مستعد ابتلا به چندین بیماری هستند. از آنجایی که پوست آن‌ها به اندازه کافی رشد نمی‌کند یا پوست آنقدر حساس است که حتی برخی از خفیف‌ترین محصولات باعث واکنش می‌شوند، دیدن بچه‌های کوچک با بثورات یا برآمدگی روی پوستشان تعجب‌آور نیست. در حالی که بسیاری از این بیماری‌ها جای نگرانی ندارند، دیدن یک واکنش پوستی روی صورت می‌تواند برای والدینی که نگران درد یا ناراحتی نوزادشان هستند ناراحت‌کننده باشد. یکی از آن‌ها لکه‌های شیر نوزاد است که والدین تعجب خواهند کرد چه هستند و چه چیزی باعث ایجاد آن‌ها می‌شود. اولین واکنش بسیاری از والدین این است که می‌خواهند صورت نوزادان خود را از شر هر گونه بیماری پوستی نامنظم خلاص کنند. متأسفانه اگر بیش از حد باش ممکن است در واقع بدتر شود. در نتیجه برخی از منافذ کوچک مسدود شده یا پوسته پوسته شدن پوست می‌تواند به چیزی بسیار تهاجمی‌تر تبدیل شود و در آن مرحله برای کودک آزاردهنده شود.

لکه‌های شیر نوزاد چیست؟

لکه‌های شیر نوزاد که به عنوان میلیا نیز شناخته می‌شوند کیست‌های کوچک روی پوست هستند. آن‌ها دارای دونه‌های سفید بوده و می‌توانند در هر نقطه از صورت نوزاد ظاهر شوند که رایج‌ترین محل برای یافتن لکه‌های شیر روی بینی است. لکه‌های شیر نوزاد که به عنوان میلیا نیز شناخته می‌شوند کیست‌های کوچک روی پوست هستند. در حالی که آن‌ها می‌توانند در هر نقطه از صورت نوزاد ظاهر شوند، رایج‌ترین محل برای یافتن لکه‌های شیر روی بینی است.

 

چرا نوزادان لکه‌های شیری پیدا می‌کنند؟

پوست نوزادان حتی پس از تولد هنوز در حال رشد است. در نتیجه با عادت کردن کودکان به زندگی خارج از رحم که می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی شود.

 

لکه‌های شیری را چطور درمان کنیم؟

هیچ دوره درمانی رسمی برای لکه‌های شیر روی صورت نوزادان وجود ندارد. با این حال روال‌های مراقبت از پوست اولیه وجود دارد که همه نوزادان برای داشتن پوستی تمیز و سالم باید از آن‌ها پیروی کنند. باید از یک پاک‌کننده ملایم روی صورت نوزادان استفاده کرد تا به پاکسازی پوست از سلول‌های مرده‌ای که قادر به از بین بردن آن‌ها نیست کمک کند. با این حال، از آنجایی که پوست نوزادان بسیار حساس است هنگام استفاده از پاک‌کننده نباید هیچ گونه شستشوی رخ دهد. در طول فرآیند خشک کردن نیز نباید صورت‌ها را مالش داد. در عوض مالش دادن با یک پارچه نرم از تحریک پوست جلوگیری می‌کند و به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کند. اگرچه ممکن است برداشتن یا خراشیدن میلیا روی صورت وسوسه‌انگیز باشد اما باید از آن اجتناب کرد.

لکه‌های شیر نوزاد آکنه هستند؟

در حالی که ممکن است برجستگی‌ها از نظر ظاهری شبیه به لکه‌های روی پوست بزرگتر‌ها باشد اما لکه‌های شیر نوزاد و آکنه نوزاد دو چیز کاملاً مجزا هستند. در حالی که لکه‌های شیر نوزاد در بدو تولد یا یک یا دو روز پس از آن ظاهر می‌شوند، ایجاد آکنه نوزاد تقریباً دو هفته طول می‌کشد. آکنه نوزاد نتیجه مسدود شدن منافذ نیست بلکه در عوض ناشی از یک "واکنش التهابی" روی پوست به مخمر است. هیچ جوش سیاه یا سرسفیدی وجود نخواهد داشت و این وضعیت در عرض سه ماه خود به خود برطرف می‌شود. همانطور که والدین دوست دارند یک برنامه درمانی برای از بین بردن لکه‌های شیر نوزادان خود داشته باشند بهترین اقدام این است که اجازه دهید آن‌ها خودشان از بین بروند.

 

منبع:

www.babygaga.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان