چه زمانی کودک من می‌تواند آب میوه بخورد؟

آبمیوه ممکن است به نظر یک نوشیدنی سالم برای دادن به نوزادان باشد. از این گذشته از میوه‌هایی تهیه می‌شود که فواید تغذیه‌ای زیادی دارد

چه زمانی کودک من می‌تواند آب میوه بخورد؟

آبمیوه ممکن است به نظر یک نوشیدنی سالم برای دادن به نوزادان باشد. از این گذشته از میوه‌هایی تهیه می‌شود که فواید تغذیه‌ای زیادی دارد. علاوه بر این بسیاری از گزینه‌های آبمیوه خوشمزه بدون شکر اضافه وجود دارد. ممکن است تعجب کنید که آیا آب میوه در وعده‌های میوه توصیه شده روزانه کودک شما به حساب می‌آید. در واقع آب میوه برای نوزادان توصیه نمی‌شود حتی اگر فاقد قند‌های افزوده باشد

 

آیا آبمیوه برای کودک من بی‌خطر است؟

نوزادان در سال اول زندگی نباید آب میوه بخورند. آب میوه هیچ فواید تغذیه‌ای برای نوزادان ندارد و قند موجود در آب میوه با مشکلات دندانی و چاقی در زندگی بعدی مرتبط است. به جای آب میوه، میوه‌های تازه و کامل سرو کنید. پس از 1 سالگی نوزادان می‌توانند مقدار کمی آب میوه بخورند اما نه بیشتر از 4 فنجان در روز. آب میوه فاقد فیبر و سایر فواید تغذیه‌ای میوه کامل است و حاوی مقدار ناسالمی قند است. معمولاً نباید از آبمیوه برای درمان کم آبی یا اسهال کودکتان استفاده کرد.

دادن زود هنگام آبمیوه به نوزاد چه خطری دارد؟

دادن آب میوه به نوزاد زیر 1 سال توصیه نمی‌شود زیرا خطرات مختلف ناشی از هر مزیتی بیشتر است. آب میوه ممکن است حاوی برخی ویتأمین‌ها باشد اما همین ویتأمین‌ها را می‌توان در میوه‌های کامل نیز یافت. نوزادان باید هیدراتاسیون خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت کنند. موارد زیر برخی از خطرات دادن زودتر از زمان توصیه شده به نوزاد را بیان می‌کند.

 مشکلات گوارشی:

آب میوه ممکن است باعث اسهال شود زیرا کودک شما مقادیر زیادی فروکتوز را هنگام نوشیدن آن می‌خورد. اسهال ممکن است منجر به کم آبی بدن شود.

 افزایش خطر اضافه وزن:

چاقی کودکان را در معرض خطر انبوهی از مشکلات از جمله مشکلات تنفسی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، ناراحتی فیزیکی، دیابت نوع 2 قرار می‌دهد. همچنین کودکان را در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌دهد و در بزرگسالی احتمال اضافه وزن در آن‌ها بیشتر است.

 پوسیدگی دندان:

آبمیوه با شکر افزوده ممکن است به پوسیدگی دندان در کودکان کمک کند. یک مطالعه نشان داد که کودکان و نوجوانانی که 100 درصد آب میوه (بدون شکر افزوده) می‌نوشیدند شاهد افزایش فرسایش دندان نبودند اما بزرگسالانی که 100 درصد آبمیوه می‌نوشیدند مشاهده کردند. اما همچنان بهتر است از آبمیوه خودداری کنید.

 

نتیجه‌گیری:

نوزادان زیر 1 سال نباید هیچ نوع آبمیوه بنوشند و شیر مادر و شیر خشک باید منابع اصلی هیدراتاسیون باشند. آب و شیر بدون طعم یا شیر‌های گیاهی (و همچنین در صورت تمایل شیر مادر) باید مایعات اولیه برای کودکان نوپا باشد.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان