سفر رهبران کمیته یهودیان آمریکا به باکو

خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان از دیدار روسای مجامع یهودی این جمهوری با رهبران کمیته یهودیان آمریکا خبر داد.

سفر رهبران کمیته یهودیان آمریکا به باکو

به گزارش خبرآنلاین، آذرتاج نوشت: «در باکو، نمایندگان جامعه یهودی آذربایجان با دیوید هریس، مدیر اجرایی کمیته یهودیان آمریکا، یکی از قدیمی ترین سازمان های یهودی حقوق بشری در ایالات متحده، و ساموئل کلیگر، مدیر این کمیته، دیدار کردند.  

آناتولی رافائیلوف نماینده یهودی مجلس جمهوری آذربایجان، میلیخ یودایف، رئیس جامعه مذهبی یهودیان کوهستان باکو، یوگنی برنیسن، نایب رئیس جامعه مذهبی یهودیان اروپایی باکو، گنادی ماناشیروف، معاون رئیس جامعه مذهبی یهودیان کوهستان باکو و خاخام زامیر عیسی اف، رئیس جامعه مذهبی یهودیان گرجی باکو، در این نشست حضور داشتند.

آناتولی رافائیلوف نماینده مجلس در این نشست با بیان اینکه یهودیان ساکن آذربایجان خوش بخت هستند، گفت: در این کشور یهودی ستیزی وجود ندارد.

وی از طرف جامعه یهودی آذربایجان، از دیوید هریس بخاطر  حمایت از این عملیات بازگرداندن تمامیت ارضی آذربایجان قدردانی کرد. اعلام شد که سازمان یهودی STMEGI به رهبری گود نیسانوف، زاخایف آلمانی و زاراخ ایلیف کمک های قابل توجهی به خانواده های کشته شدگان منطقه قبا - قوسار در جریان جنگ دوم قراباغ ارائه کرد.

همچنین در این دیدار خاطرنشان شد که روابط دوستانه صمیمانه ای با قوم یهود در آذربایجان هم از نظر تاریخی و هم در مرحله کنونی برقرار شده است.

آناتولی رافائیلوف نماینده مجلس گفت: «سنت های مردم آذربایجان برای ما عزیز است، زیرا مردم آذربایجان با انسان گرایی و مهربانی منحصر به فرد خود متمایز هستند. امروزه می توان گفت که در آذربایجان مستقل مدرن، در کنار سایر  اقوام، یهودیان نیز از حقوق و فرصت های برابر برخوردارند. کنیسه ها و مدارس بازسازی شده و مدارس جدیدی در مناطق یهودی ساخته شده است و زندگی فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد. برای همه اینها، جامعه یهودیان آذربایجان از رئیس جمهور الهام علی اف، بانوی اول مهربان علی اوا و همچنین از مردم آذربایجان تشکر می کند.»

این نماینده پارلمان آذربایجان که ریاست گروه دوستی بین پارلمانی آذربایجان و اسرائیل را برعهده دارد، گفت: اعضای این گروه با گروه پارلمانی اسرائیل و آذربایجان به رهبری الینا بارداچ یالووا در کنست، همکاری می کند و برای تقویت روابط بین دو کشور تلاش می کند!

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان