چای بابونه در دوران شیردهی

فلاونوئید‌های موجود در بابونه نقش قدرتمندی در حفظ خواص دارویی آن دارد. هنگامی که به صورت یک دمنوش گیاهی ساخته می‌شود با فرض اینکه ظاهر یک آرام بخش باشد برای مشکلات عصبی و اعصاب بسیار مهم است

چای بابونه در دوران شیردهی

فلاونوئید‌های موجود در بابونه نقش قدرتمندی در حفظ خواص دارویی آن دارد. هنگامی که به صورت یک دمنوش گیاهی ساخته می‌شود با فرض اینکه ظاهر یک آرام بخش باشد برای مشکلات عصبی و اعصاب بسیار مهم است. مانند هر دمنوش گیاهی دیگری، بابونه باید در دوز‌های کمتر یا دوز توصیه شده طبق توصیه پزشک مصرف شود تا زمانی که مصرف دوز‌های کمی بیشتر برای شما بی‌خطر باشد.

 

آیا مصرف چای بابونه در دوران شیردهی بی‌خطر است؟

بابونه که به عنوان یکی از قوی‌ترین دمنوش‌ها شناخته می‌شود در طول قرن‌ها به دلیل توانایی آن در مهار بیماری‌ها از جمله دیابت و سرطان، مورد استفاده قرار گرفته است. گفته می‌شود که بابونه دارای خواص ضد التهابی است و گفته می‌شود که چای باعث آرامش اعصاب شما می‌شود. توجه تحقیقات زیادی به اثرات چای بابونه برای مادران شیرده نشده است. با این حال بهتر است قبل از ادامه کار با پزشک خود مشورت کنید. چای بابونه در واقع برای زنان در دوران بارداری موهبتی خواهد بود تا اعصاب و تشویش آن‌ها را تسکین دهد. اگر تحت فشار شدید هستید و هوس چای بابونه کرده‌اید همیشه می‌توانید با پزشک خود در مورد محدودیت ایمن برای مصرف چای مشورت کنید.

 

فواید چای بابونه برای سلامتی در دوران شیردهی

چرخه خواب را ترویج می‌کند:

مادران اغلب در هنگام شیر دادن به نوزاد خود دچار بی‌خوابی یا اختلال در الگوی خواب خود می‌شوند. زمانی که کودک در ساعات اولیه شب از خواب بیدار می‌شود بستن چشم‌ها بسیار سخت است. چای بابونه اکسیدان‌های خواب‌آور تولید می‌کند، بدن آن‌ها را آرام می‌کند و آن‌ها را دوباره به خواب می‌برد و سیستم عصبی آن‌ها را آرام می‌کند. از آنجایی که چای بابونه فاقد کافئین است می‌تواند برای مادران نیز مفید باشد.

 سرماخوردگی را درمان می‌کند:

اگر سرماخوردگی مداوم را تجربه می‌کنید و از سردرد ناشی از آن رنج می‌برید چای بابونه می‌تواند به عنوان درمان اصلی شما عمل کند. اگر گرفتگی بینی دارید می‌توانید از دستگاه بخور استفاده کنید.

خواص ضد التهابی:

گفته می‌شود چای بابونه از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مختلفی تشکیل شده است که خواص درمانی دارند. بنابراین اگر چای کمکی نکرد بهتر است با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

درمان دستگاه گوارش:

بابونه برای درمان کل دستگاه گوارش استفاده می‌شود. نگرانی‌های گوارشی مانند اسهال، حالت تهوع، اسهال خونی و مواردی از این دست تنها با نوشیدن چای بابونه بهبود یافته است.

 شوره سر را از بین می‌برد:

مادران پس از تولد نوزاد زمان زیادی برای مراقبت از خود ندارند بنابراین قربانی عامل شوره سر می‌شوند. هیچ کس دوست ندارد که مو‌هایش شوره داشته باشد زیرا پوست سر شما خارش دار و غیرقابل تحمل می‌شود. بابونه از خارش سر جلوگیری و آن را سالم می‌کند.

 کاهش درد قاعدگی:

تجربه درد قاعدگی شوخی نیست به خصوص اگر آستانه پایینی برای آن داشته باشید. مطالعات تحقیقاتی اخیر نشان داده است که چای بابونه به کاهش دردی که بیشتر زنان مجبور به تحمل آن هستند کمک می‌کند.

 کاهش دهنده استرس:

چای بابونه می‌تواند اعصاب شما را آرام و به عنوان یک آرام بخش طبیعی عمل کند.

چگونه از چای بابونه نگهداری کنیم؟

بابونه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی شناخته شده است. بابونه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که اعصاب و ماهیچه‌های شما را آرام می‌کند، علاوه بر روغن‌های ضروری که تولید می‌کند و در رایحه درمانی استفاده می‌شود.

 

اقدامات احتیاطی که در هنگام استفاده از چای بابونه باید رعایت کنید

 برای کاهش آلودگی از چای کیسه‌ای بابونه استفاده کنید. اگر می‌خواهید چای بابونه را در دوران شیردهی امتحان کنید، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا تولید شیر افزایش یافته است یا خیر. اگر در حین مصرف چای بابونه دچار واکنش‌های آلرژیک شدید بهتر است از مصرف آن - خودداری کنید. هنگام غذا دادن به نوزاد حتماً علائم و نشانه‌ها را بررسی کنید. اگر متوجه علائمی شدید که شما را آزار می‌دهد آن‌ها را به اطلاع پزشک خود برسانید

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

دوره شیردهی هم برای مادر و هم برای نوزاد یک مرحله مهم است. بنابراین ضروری بوده که قبل از مصرف چای بابونه با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید. بابونه به طور کلی یک نوشیدنی گیاهی بی‌خطر است اگر در دوز توصیه شده مصرف شود. از آنجایی که مطالعات عمیق زیادی در مورد فواید بابونه انجام نشده است آن را به عنوان یک مکمل استفاده کنید. نوشیدن یک فنجان چای بابونه در روز می‌تواند نتایج عالی برای سیستم ایمنی و بهداشت کلی شما به همراه داشته باشد.

 

نکات زیر برای بزرگسالان است:

هنگامی که کودک دچار زخم می‌شود دارو‌های ضد ویروسی شدت و گسترش بیماری را به حداقل می‌رساند

کاندوم شانس ابتلا به تبخال تناسلی را محدود می‌کند

اگر می‌دانید که ویروس تبخال دارید و اخیراً در اواخر بارداری شیوع پیدا کرده‌اید به پزشک خود اطلاع دهید. اجازه دهید پزشک وضعیت را تجزیه و تحلیل کند و تصمیم بگیرد که آیا سزارین را انتخاب کند یا نه.

 

نتیجه‌گیری:

تبخال تناسلی یک بیماری مادام العمر است که عموماً بزرگسالان را درگیر می‌کند اما می‌تواند کودکان و نوجوانان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در صورت رعایت بهداشت شخصی کافی می‌توان از انتقال به طور کلی جلوگیری کرد. آموزش جنسی مناسب باید به نوجوانان داده شود.

 

منبع:

parenting.firstcry.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان