افزایش مبتلایان به اُمیکرون در آذربایجان شرقی به ۲۱ نفر/ یک فوتی به ثبت رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای ۲۱ نفر به «اُمیکرون» در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: گرچه تاکنون یک مورد فوتی ثبت شده اما خوشبختانه موارد ترخیص بیشتر از موارد بستری بوده است.

افزایش مبتلایان به اُمیکرون در آذربایجان شرقی به 21 نفر/ یک فوتی به ثبت رسید

به گزارش خبرآنلاین، دکتر بهمن نقی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شاهد کمترین میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان طی دو سال گذشته هستیم گفت:  یک نفر فوتی اومیکرون داشتیم که یک فرد 95 ساله با بیماری های زمینه ای بود.

وی ادامه داد: البته سویه امیکرون که سرعت انتشار بالاتری نسبت به دلتا دارد در کل دنیا باعث وضعیت نگران کننده‌ای شده است و در کشور ما نیز شیوع سویه جدید و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث نگرانی هایی در مورد افزایش میزان ابتلاها و مرگ و میر در کشور شود.

نقی پور با تاکید بر لزوح تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: در حال حاضر2/92 درصد افراد استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، برای ایجاد ایمنی مناسب در مقابل این بیماری باید 85 درصد جامعه به صورت کامل واکسینه بشوند.

وی اضافه کرد: وضعیت بد گروه پزشکی آن لحظه است که زحمت بکشند و نتوانند کسی را نجات بدهند. در حال حاضر وضعیت بستری بهتر است، ولی از جهت افزایش بیماران سرپایی نگران هستیم.

این مقام مسئول یادآور شد: ستاد کرونای دانشگاه مرتب جلسه تشکیل می دهد که اگر خدای نکرده به سمت پیک حرکت کردیم، آمادگی کافی داشته باشیم و خدمات درمانی با کیفیت بالاتری نسبت به دفعات قبل انجام شود و میزان مرگ و میر به حداقل مقدار خود برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سرمایه گذاری در بحث سلامت، از جمله فعالیت های پرخیر و برکتی است که از نتیجه و آثار آن افراد بیشتری بهره می برند.

محمد حسین حقائی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در زنان باردار استان گفت: 8/73 درصد خانم های باردار استان واکسینه شدند و آمارها نشان می دهد اکثر میزان فوتی کرونایی در میان افرادی بوده که واکسینه نشده بودند.

وی با بیان اینکه در سطح جهان و در سطح کشور، مرگ و میر مادران باردار به علت بیماری کرونا افزایش یافته است، اظهار کرد:  شاخص مرگ مادران بعد از کرونا افزایش یافته است. در همین راستا بود که از شهریور ماه سال جاری اجازه داده شد مادران باردار واکسینه شوند.

وی افزود: زنان باردار می توانند واکسن سینوفارم  و آسترازنکا تزریق کنند، همچنین امکان دریافت واکسن در سه ماهه اول بارداری نیز امکان پذیر است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان