پاسخ اولیانوف به اظهارنظر گلدبرگ درباره توافق هسته‌ای

ایسنا نوشت:نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در صفحه توییترش نسبت به اظهارات یک مقام پیشین آمریکایی و یک عضو «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» درباره رایزنی اخیر وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه درباره احیای توافق هسته‌ای واکنش نشان داد.

پاسخ اولیانوف به اظهارنظر گلدبرگ درباره توافق هسته‌ای

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در وین، در واکنش به انتقاد ریچارد گلدبرگ، عضو لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» از پرداختن وزیر امور خارجه آمریکا به موضوع احیای توافق هسته‌ای در وین در گفت‌وگو با همتای روسی‌اش، به جای پرداختن به مسائلی از جمله اوکراین، در صفحه توییترش نوشت: روابط روسیه-آمریکا در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. اگرچه در زمینه ایران، تا کنون توانسته‌ایم همکاری مفیدی داشته باشیم. کنایه‌های تحریک‌آمیز تغییری در آن ایجاد نخواد کرد.

اولیانوف در ادامه گفت: البته، نتیجه مثبت به تمامی بازیگران بستگی دارد، از جمله ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی، اما ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

انتقاد گلدبرگ و پاسخ  اولیانوف به او در پی این مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در ژنو ایران را یکی از محورهای گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خواند.

وی در ادامه عنوان کرد که مسئله هسته‌ای ایران نمونه‌ای از چالش‌های امنیتی است که مسکو و واشنگتن می‌توانند بر سر آن همکاری کنند.

بلینکن همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجره همچنان برای بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 با ایران باز است.

دور هشتم مذاکرات وین در دی ماه آغاز شد و تا کنون ادامه داشته است. طرفین مذاکرات گفته‌اند، پیش‌رفت‌هایی در روند مذاکرات انجام شده است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان