معرفی کتاب شازده کوچولو

به‌عنوان کودک، چیزهای هست که ذهن، جهان و دنیای ما را شکل و تخیلمان را رشد می‌دهند، ازآنجایی‌که ذهن‌های جوان و خام ما در آن سن‌وسال توانایی درک بالایی ندارند، در نتیجه ما داستان‌ها را خلق می‌کنیم.

معرفی کتاب شازده کوچولو

کتاب و کودکی ما

داستان‌ها کمکمان می‌کنند تا جهان را آن‌طور که هست درک کنیم. دوران کودکی و خاطراتش شاید ارزشمندترین دارایی ما از زمان کودکی‌مان باشد. بیشتر ما شازده کوچولو را در همان سن‌وسال خوانده‌ایم و ذهنمان را با تجربیات شازده جوان شکل داده‌ایم. شازده کوچولو، شاهزاده کوچک فرانسوی موردعلاقه همه است و کمتر کسی را می‌توان یافت که با او آشنا نشده باشد.

شازده کوچولوی فرانسوی

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری با ترجمۀ احمد شاملو رمانی کوتاه و ساده و دلنشین است و از آن دسته کتاب‌هایی است که ارتباط ما با کودکی‌مان را تجدید می‌کند. به کمک شازده کوچولوی جوان و کنجکاو است که می‌توان از یک اخترک کوچک در دل یک کهکشان بزرگ به سیاره‌های کوچک و بزرگ دیگری سفر کرد و با آدم‌های زیادی آشنا شد. شازده کوچولو با زمان ساده، صریح و دوست‌داشتنی‌اش با همه ذهن‌ها و روح‌ها ارتباط برقرار می‌کند. شازده کوچولو را ناشران جزو کتاب‌های گروه الف دسته‌بندی کرده‌اند اما این دسته‌بندی فقط برای طبقه‌بندی اصولی کتاب‌ها صورت گرفته است. شازده کوچولو در اصل برای همه مناسب است. هرکسی که کودک سرزنده و شادابی داشته باشد می‌تواند از ملاقات شازده لذت ببرد. اصلی‌ترین دیدگاه کتاب شازده کوچولو اهمیت دیدن درون اتفاقات و آدم‌ها و یافتن حقیقت و معنای آنها است.

آنتوان دوسنت اگزوپری که بود؟

نویسنده کتاب شازده کوچولو

آنتوان دو سنت اگزوپری نویسنده این کتاب، هوانوردی کهنه‌کار بود که سفرهای طولانی و تنها با هواپیمایش، تخیل و ذوق هنری او را بیش‌ازپیش شکوفا می‌کرد. زندگی خصوصی اگزوپری مشکلات فراوانی داشت. او اکثر تجربیات شخصی خود را به‌صورت داستانی از زبان شخصیت‌های کتاب‌هایش یا با اعمال و رفتار و تصمیم‌های آنها بازگو کرده است.

شازده کوچولو در زمان انتشار با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرد. از عدم انتشار گرفته تا واکنش تند منتقدان کتاب. اما همه این موارد هم نتوانست جلوی محبوبیت شازده کوچولو را بگیرد. بعد از کتاب انجیل، شازده کوچولو شناخته شده و پرترجمه‌ترین کتاب جهان محسوب می‌شود و شمار ترجمه‌های آن در ایران از 90 نیز فراتر رفته است. احمد شاملو اولین نفری نبود که این کتاب را ترجمه کرد، اما شهرت او بر شهرت شازده کوچولو افزود و موجب دیده شدن و خواندن شدن هرچه بیشتر این کتاب شد. در نهایت اما کتاب شازده کوچولو هم در ایران و هم در جهان تبدیل به اثری کلاسیک و ماندگار شده و همه جای جهان می‌توان آن را یافت. اگزوپری اما به‌خاطر حادثه ناگواری که برایش رخ داد هرگز نتوانست از شهرتش به‌اندازه کافی لذت ببرد.

شازده کوچولو در سیارک

چه کسی باید شازده کوچولو را بخواند؟

شازده کوچولو با اینکه داستانی است که به نظر می‌رسد برای کودکان نوشته شده اما همه رده‌های سنی را در بر می‌گیرد، برای هر سن‌وسالی جذاب است و همه می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. شازده کوچولو در قالب داستانی ساده خطرات کوته‌فکری، فقدان هدف، مزایای روشنگری، کنجکاوی مسئولیت‌پذیری و بسیاری درس‌های دیگر می‌آموزد. اگزوپری خود درگیر جنگ جهانی دوم و بسیاری اختلافات قومی و نژادی دیگر بوده و بازتاب تمام این موارد را می‌توان در کتاب‌های او به‌ویژه شاهکار شازده کوچولو دید.

معرفی سی بوک:

مجموعه سی بوک که در سال 1393 به هدف معرفی و فرستادن کتاب به دورترین نقاط ایران برای همه کتاب دوستان برپا شد. این فروشگاه آنلاین امکان خرید کتاب چاپی برای شهرهای سراسر ایران را فراهم ساخته است. مجموعه سی بوک در راستای بالابردن سرانه مطالعه، همیشه در تلاش بوده که کتاب‌های همواره تخفیف برای مخاطبانش فراهم کند تا خوانندگان بتوانند کتاب‌های موردعلاقه‌شان را با قیمت ارزان‌تری دریافت کنند. ما در مجموعه سی بوک نه‌تنها کتاب، بلکه لوازم جانبی آن مثل محصولات کمک‌آموزشی متنوع، انواع بوک مارک، لوازم‌التحریر و انواع کالاهای فرهنگی را نیز در اختیار خوانندگان عزیزمان قرار می‌دهیم و با در اختیار قراردادن امکان خرید عمده، ضمانت سلامت کالا و تعویض کتاب برای خریداران عزیزمان، در پی ایجاد رضایت هر چه بیشتر و آسودگی خاطرشان هستیم.

مزایای خرید از سی بوک:

فروشگاه اینترنتی سی بوک تلاش می‌کند از بیشتر نشرها برای مخاطبانش تخفیف بگیرد و کتاب‌هایش را با قیمتی کمتر از قیمت پشت جلد به فروش برساند و اگر هم مناسبتی در کار باشد، از جمعه سیاه گرفته تا عید و هر جور مناسبت دیگری که فکرش را بکنید، سی بوک حتماً برایتان یک تخفیف ویژه در نظر گرفته است. شما می‌توانید کتاب شازده کوچولو با ترجمه احمد شاملو را با تخفیف همیشگی از سایت سی بوک دریافت کنید.

 سی بوک فروشگاه همواره تخفیفِ حامی کتاب و کتاب‌خوانی.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان