برترین برندهای تولید کننده تلویزیون هوشمند ایرانی

امروزه تلویزیون هوشمند یکی از مهمترین لوازم خانگی برقی است که جزو جدانشدنی از خانه‌ها محسوب می‌شوند و با توجه به کیفیت تصاویر بسیار بالا و متعدد آن شما می‌توانید از برندهای متفاوت با کیفیت ایرانی و خارجی به بررسی و انتخاب آنها بپردازید.

 

برند تلویزیون ایرانی

امروزه تلویزیون جزء پر کاربردترین لوازم هر خانه به حساب می­آید. جزء لوازم برقی است که علاوه بر قیمت مناسب باید کیفیت و کاربرد آن را نیز در نظر گرفت.

تلویزیون ایرانی چه برندی بخریم؟ تلویزیون هوشمند بخریم یا معمولی؟ جزء سوالات متداول این روزهای بازار تلویزیون است.

خوشبختانه تولید کنندگان ایرانی توانسته­اند در رقابت با برندهای خارجی محصولاتی با کیفیت بالا تولید کنند تا بتواند در بازار ایران فروش بالایی داشته باشد.

ابتدا تعریفی کلی از تلویزیون­های هوشمند داشته باشیم تا بتوانید به راحتی انتخاب کنید و خریدی با سلیقه و نیاز خود داشته باشید.

به تلویزیون­هایی که قابلیت وصل شدن به اینترنت را دارند، تلویزیون هوشمند می­گویند. با این تلویزیون­ها شما می­توانید محتوای آنلاین، موسیقی و هر برنامه اینترنتی را تماشا کنید. به دلیل مجهز بودن به سیستم عامل اندروید، قابلیت نصب نرم افزار را دارند و در خانه شما مانند یک رایانه بزرگ ایفای نقش می­کنند.

با تلویزیون¬های هوشمند می¬توانید به گوشی وصل شوید

تفاوت تلویزیون هوشمند با تلویزیون معمولی

در تلویزیون هوشمند شما می­توانید به اینترنت و موبایل وصل شوید، تماس ویدیویی برقرار کنید و همچنین در تلویزیون معمولی فقط شبکه هایی را می­توانید ببینید که اپراتور برای شما در نظر گرفته است.

روی تلویزیون های معمولی هیچ مرورگر وب و اپلیکیشنی نصب نیست.

در تلویزیون های هوشمند مرورگر وب و اپلیکیشن به صورت پیش فرض نصب شده است. می­توانید اپلیکیشن دیگری هم بر روی آنها نصب کنید.

تفاوت عمده تلویزیون هوشمند با تلویزیون معمولی از نظر سخت­ افزار و نرم افزار می­باشد.

از نظر سخت افزاری مدل های هوشمند دارای پردازنده های چهار هسته­ای بسیار قدرتمند هستند و در کنار آن دارای مواردی چون ارتباط شبکه از طریق وای فای ، کابل شبکه ، بلوتوث و ... می‌باشند.

از نظر نرم افزاری قابلیت اجرای سیستم عامل اندروید را دارند که می­توانید برنامه­ها و اپلیکیشن­های مختلف را بر روی آنها نصب کنید.

به نکاتی که هنگام خرید تلویزیون هوشمند باید توجه داشته باشید

اکثر برندها قابلیت هایی دارند که به آنها ویژگی اسمارت می­گویند. برخی از برند ها هم مانند تلویزیون دوو قابلیت پخش سه بعدی را دارند. در انتخاب یک تلویزیون خوب باید به ویژگی هایی دقت کنید که در کارایی تلویزیون مورد استفاده قرار می­گیرند.

کیفیت نمایشگر:

از نظر کیفیت تصویر ، امروزه شاهد تلویزیون‌هایی با کیفیت HD  ، FullHD ، 4K ، 8K هستیم که البته تلویزیون‌هایی را با کیفیت UltraHD و یا ... در بازار خواهیم شنید که همگی جزوی از این دسته ها نیز قرار میگیرند.

برای کیفیت بالای تصویر، تلویزیون باید پیکسل بالایی داشته باشد. هرچه رزولوشن بالا باشد پیکسل نیز بالا می رود.

تلویزیون های هوشمند دارای شفافیت بالای تصاویر هستند

به این نکته توجه کنید که تلویزیون شما زمانی تمام کیفیت خود را به نمایش خواهد گذاشت که محتوایی با آن کیفیت داشته باشید. بیشترین رزولوشن های بازار امروز FHD و 4K می­باشد.

نوع پنل نمایشگر

پنل های متنوعی در بازار تلویزیون امروز وجود دارد که باید هنگام خرید پنل مناسب را انتخاب کنید. پنل هایی مانند  LED- LCD- OLED- AMOLED- QLED هستند. بیشترین پنل های برندهای بازار امروزLED  هستند.

زمان انتخاب تلویزیون تفاوت ها را در نظر بگیرید
اندازه تلویزیون

قبل از انتخاب اندازه تلویزیون باید مکانی مورد نظر خود را مشخص کنید. زیرا اندازه تلویزیون باید متناسب با فضا باشد.

هوشمند بودن

اگر می­خواهید با تلویزیون خود به اینترنت وصل شوید. محتوا و فیلم های آنلاین را مشاهده کنید، بهتر است تلویزیون هوشمند انتخاب کنید. ولی اگر فقط محتوای شبکه های تلویزیونی را مشاهده می­کنید بهتر است به جای هزینه بالا برای تلویزیون­های هوشمند، تلویزیونی معمولی با کیفیت بالا تهیه کنید.

درگاه ارتباطی

از این درگاه برای اتصال چند دستگاه به تلویزیون استفاده می­شود. اگر می­خواهید همزمان چند دستگاه به تلویزیون خود وصل کنید بهتر است به تعداد پورت های آن توجه کنید. به درگاه ارتباطی می­توانید USB و کابلHDMI وصل کنید.

صدا

به این نکته توجه کنید که یک تلویزیون خوب را نمی­توان از کیفیت صدای آن مورد بررسی قرار داد. زیرا امروزه با وجود تلویزیون های باریک فضایی برای قرار دادن اسپیکر قوی وجود ندارد. بهتر است برای بالا بردن صدا در تلویزیون ها یک ساندبار جداگانه تهیه کنید.

حال به سراغ برندهای برتر تلویزیون هوشمند ایرانی برویم

از برند های برتر تلویزیون هوشمند ایرانی می­توان به اسنوا، ایکس ویژن، جی پلاس و شهاب اشاره کرد.

ایکس ویژن

ایکس ویژن جزء برترین برند های تلویزیون است که علاوه بر تلویزیون ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و مانیتور نیز تولید می­کند.

اگر قیمت تلویزیون برایتان مهم است و دوست دارید در مقابل قیمت مناسب از امکانات خوبی استفاده کنید، می­توانید این مارک از تلویزیون را انتخاب کنید.

مارک ایکس ویژن جزء برترین های تلویزیون ایرانی است. فناوری های مناسب با بازار ایرانی را دارد. سیستم هوشمند این برند عملکرد بالایی دارد. دارای برنامه های کاربردی مثل فیلیمو، خبری و آب و هوا ست.

وجود تنوع در قیمت تلویزیون ایکس ویژن و تنوع در کیفیت موجب می­شود، شما بتوانید با هر سلیقه و توان خرید انتخاب مناسبی داشته باشید.

بدون قاب بودن تلویزیون باعث می شود شما تصویری زیبا و فیکس داشته باشید
تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل 65XTU845 از برترین های این برند است.

این مدل 65 اینچ بوده و دارای پنل LED است. سیستم عامل اندروید 10 ، رزولوشن 3840 در 2160 ، درگاه‌های متعدد ، همگی از مزایای این مدل می‌باشند.

برند اسنوا

این برند جزء برندهای درخشان در زمینه تولیدات صوتی و تصویری است. تلویزیون های این برند دارای تصاویر خوشرنگ با کیفیت بالا هستند. این برند بلندگوهای حرفه ای دارد که صدا را با کیفیت بالا پخش می­کنند.

تلویزیون هوشمند اسنوا

مدل SSD-50SA62OU از جمله پر فروش ترین مدل های برند اسنوا است که دارای صفحه 50 اینچ می­باشد.

کیفیت تصویر این مدل 4K بوده و به همراه اندروید نسخه 9 دارای امکانات جذابی است که تجربه کاملی از یک تلویزیون هوشمند را به شما می‌دهد. این مدل مانند هر تلویزیون هوشمند دیگری دارای درگاه های متعددی چون HDMI ، USB ، LAN ، وای فای و ... است که می‌توانید سایر مشخصات جذاب آن را در سایت انتخاب سنتر نیز مشاهده نمایید.

قیمت تلویزیون اسنوا با توجه به مدل ها و امکانات متفاوتی که دارد متغیر است و عموما قیمت مناسبی نسبت به سایر رقبا در بازار دارد و به همین دلیل است که امروزه شاهد فروش بالای تلویزیون‌های نسل جدید اسنوا هستیم.

برند جی پلاس

این برند از تولیدات شرکت گلدیران است. اگر به دنبال کیفیت و امکانات هوشمند هستید این برند انتخاب مناسبی می­باشد. قیمت تلویزیون جی پلاس بسیار مناسب بوده و برای دیدن شبکه های تلویزیونی نیز انتخاب مناسبی است.

مارک جی­پلاس هم تلویزیون هوشمند با امکانات بالا و هم تلویزیون معمولی با قیمت مناسب را در اختیار شما قرار می­دهد.

تلویزیون جی¬پلاس طراحی ساده و مینیمال دارد

تلویزیون هوشمندGTV-43MH614N

این مدل 43 اینچ است. از قابلیت این مدل می­توان به سیستم عامل اندروید9 اشاره کرد . همچنین دارای صفحه نمایش تخت با پنلIPS می­باشد. این ویژگی تصاویری با کیفیت بالا در زاویه دید گسترده فراهم می­کند.

این مدل از تلویزیون هوشمند جی­پلاس دارای رزولوشن FULL HD است. دارای پورت USB , HDMI است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان