رنگ کرونایی تمام استان قم زرد شد

بعد از گذشت ۹۰روز که قم در وضعیت آبی کرونایی بود، از امروز به وضعیت زرد کرونایی تبدیل شد.

رنگ کرونایی تمام استان قم زرد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در قم، از امروز دوشنبه 6بهمن1400، رنگ کرونایی استان قم به زرد تبدیل شد تا هشداری برای ورود احتمالی به پیک ششم کرونا باشد.

اگر چه استان قم در 90روز گذشته وضعیت خوبی از نظر کرونایی داشت و وضعیت خود را آبی می دید، اما از امروز تمامی شهرستان ها، بخش ها و حتی روستاهای قم از رنگ آبی به رنگ زرد کرونایی تغییر وضعیت پیدا کردند.

طی هفته های گذشته، تعداد تست های مثبت شده کرونا در قم رو به افزایش بوده است و این در حالی است که طبق آمار اعلامی از سوی مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، استان قم از نظر تزریق واکسن کرونا، در رتبه آخر کشور قرار دارد؛ یعنی نه تنها میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان قم به نسبت میانگین کشوری پایین تر است، بلکه حتی آمار تزریق دُزهای اول و دوم هم پایین تر از میانگین کشوری اعلام شده است.

استان قم بیش از 1میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد که طبق آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، مجموع واکسن های تزریق شده در دُزهای اول، دوم و سوم به بالای 1میلیون و 600هزار دُز رسیده است که به نسبت میانگین کشوری، پایین تر است.

استان قم که تا همین روزهای گذشته وضعیت آبی کرونایی داشت و تعداد بیماران کرونایی بستری خود در بیمارستان های قم را دو رقمی می دید، اما اکنون با تغییر وضعیت به رنگ زرد کرونایی، تعداد بستری های خود را بالای 124 نفر و سه رقمی می بیند.

مسئولان استان قم و همچنین مراجع تقلید و بزرگان قم، از همه مردم خواسته اند که نسبت به تزریق واکسن های کرونا اقدام کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان