دومین محموله سلاح آمریکا وارد اوکراین شد

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور دومین محموله سلاح از آمریکا را به عنوان بخشی از کمک‌های نظامی واشنگتن به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "رویترز" آمریکا اعلام کرده است که در میان نگرانی‌ها از حضور ده‌ها هزار نیروی روسیه در مرزهای اوکراین به حمایت از کی یف ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع اوکراین در حساب توییتری خود نوشت: دومین محموله 80 تنی برای تحکیم توانایی‌های دفاعی اوکراین را از دوستان آمریکایی دریافت کردیم. این پایان کار نیست.

آمریکا روز گذشته نیز یک محموله 90 تنی سلاح و مهمات را به اوکراین ارسال کرده بود.

قرار است آمریکا چندین محموله تسلیحاتی به اوکراین بفرستد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا آن را در ماه دسامبر سال 2021 تایید کرد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته، آمریکا به ارزش 650 میلیون دلار سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرد که از زمان آغاز کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین در سال 2014 بالاترین رقم دریک سال بوده است.

برخی دیگر از کشورها روند انتقال سلاح به اوکراین را آغاز کرده‌اند. روز دوشنبه انگلیس اعلام کرد سلاح‌های دفاعی و سبک را برای اوکراین ارسال خواهد کرد و تعداد اندکی نیرو نیز برای ارائه آموزش‌های لازم به این کشور اعزام می‌کند.

انگلیس در ماه نوامبر، همچنین قراردادی با دولت کی یف برای تولید هشت ناو جنگی جدید، از جمله ناوهای شکار مین برای نیروی دریایی اوکراین امضا کرد.

غرب روسیه را متهم به دخالت در اوضاع داخلی اوکراین کرده است. مسکو این ادعا غرب را رد می‌کند. در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین روابط ناتو و روسیه دچار تنش شده است.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال 2014 به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال 2014 میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان