اعتراضات به قرنطینه در بروکسل به خشونت کشیده شد

معترضان به قرنطینه و تمهیدات کرونایی در بروکسل روز یکشنبه با پلیس درگیر شده و به ساختمان دفتر مرکزی سرویس اقدام خارجی اروپا حمله کرده و به آن آسیب زدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، معترضان سعی کردند با استفاده از سنگ و چوب وارد دفتر مرکزی سرویس اقدام خارجی اروپا در پایتخت بلژیک شوند.

جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اورپا حمله به دفتر مرکزی سرویس اقدام خارجی اروپا را محکوم کرده است.

وی در حساب توییتری خود نوشت: تخریب و خشونت بی‌معنی در تظاهرات امروز بروکسل را به شدت محکوم می‌کنم.
استفانو سانینو دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، از افسران پلیس برای "حفاظت از ساختمان سرویس اقدام خارجی اروپا در برابر یک حمله شرم آور و نفرت انگیز" تشکر کرد.

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهند که انبوهی از تظاهرکنندگان در خیابان‌های بروکسل با داشتن پرچم درحال شعار دادن هستند. برخی از معترضان با پلیس درگیر می‌شوند و از سوی دیگر پلیس سعی می‌کند با گاز اشک آور با تظاهرکنندگان مقابله کند.

برخی دیگر از تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که تعدادی از معترضان اقدام به آتش زدن پرچم اتحادیه اروپا می‌کنند.
روز شنبه نیز سایر شهرهای کشورهای اروپایی شاهد اعتراضات به تمهیدات کرونایی بودند.

گفتنی است، هزاران نفر روز شنبه با تجمع در پایتخت‌ کشورهای اروپایی به گذرنامه واکسن کرونا و اعمال سایر محدودیت‌های دولت‌ها برای پیشگیری از همه گیری این ویروس اعتراض کردند.

تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونا و الزامات دشواری که روز به روز توسط دولت‌ها اعمال می‌شود در آتن، هلسینکی، لندن، پاریس و استکهلم برگزار شد.

صدها نفر در پاریس دست به اعتراض زدند زیرا قرار است از روز دوشنبه ارائه کارت تزریق واکسن کرونا در فرانسه اجرایی شود و افرادی که تا کنون واکسن دریافت نکرده‌اند با محدودیت‌هایی از جمله ممنوعیت سفر با پروازهای داخلی و حضور در رویدادهای ورزشی، بارها، سینماها و سایر مکان‌های تفریحی مواجه خواهند شد.

در سوئد نیز که برای شرکت در رویدادهای داخلی با بیش از 50 نفر، گواهی واکسن مورد نیاز است، حدود سه هزار تظاهرکننده در مرکز استکهلم دست به اعتراض زدند و در میدان اصلی شهر که برای جنبش‌های آزادی سازماندهی شده بود، تجمع کردند.

حدود یک هزار تن نیز در گوتبورگ دومین شهر بزرگ سوئد تظاهرات مشابه برگزار کردند.

گذرنامه واکسن نوع جدیدی از گذرنامه است که با استفاده از آن کشورها وضعیت گردشگران و مسافران خارجی را بررسی و اجازه ورود صادر می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان