بیت‏کوین در مسیر کاهشی حرکت کرد

خواب نهنگ‏ ها در بازار رمزارز

دنیای‌اقتصاد : در بازگشایی بازار طلا، این فلز ارزشمند تا قیمت ۱۸۴۵دلار به ازای هر اونس رشد داشت اما عصر دیروز تا ساعت ۱۹ به وقت تهران به ۱۸۳۳ دلار کاهش یافت

در هفت روز گذشته بیت‌کوین حدود 21درصد کاهش قیمت را تجربه کرده که این رقم بدترین بازده بیت‌کوین از ماه می سال 2021 بوده است؛ زمانی که چین ممنوعیت مبادلات رمزارزی و استخراج آنها را اعلام کرد و مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، از خطرات زیست‌محیطی بیت‌کوین سخن می‌گفت. شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها عدد 13 را نشان می‌دهد. این موضوع حاکی از آن است که بین معامله‌گران ترس شدیدی بر بازار حاکم است. این بار به‌نظر می‌رسد که ترس معامله‌گران از سخنان مقامات فدرال رزرو است. به نظر می‌رسد سیاست‌های ضدتورمی دولت بایدن تاثیر بسزایی بر بازار رمزارزها داشته و همان‌طور که کمک‌های مالی دولت به شهروندان به عقیده بسیاری موجب رشد بیت‌کوین تا کانال 69هزار دلار شد، این بار هم توانسته موجب ریزش شدید بازار رمزارزها شود.نائب بوکله، رئیس‌جمهور کشور بیت‌کوین دوست السالوادور درحالی‌که تصویر پروفایل توییتر خود را به یک کارگر فست‌فودهای زنجیره‌ای مک‌دونالد تبدیل کرده بود در توییتی اعلام کرد که این کشور از فرصت ریزش قیمتی بیت‌کوین استفاده کرده و 410بیت‌کوین دیگر خریداری کرده است.

اما این فقط معامله‌گران خرد نیستند که شرایط کنونی بازار موجب ترس آنها شده است. بر اساس داده‌های حاصله از شبکه بلاک‌چین، نهنگ‌ها نیز در روزهای اخیر تحرکات چندانی نداشته و غیر فعال بوده‌اند. در بازار رمزارزها به افرادی که حجم زیادی از یک دارایی رمزارزی را در اختیار داشته باشند، نهنگ می‌گویند. دارایی هرکدام از نهنگ‌ها به میزانی است که می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در بازار ایجاد کند. ازآنجاکه همه‌چیز در بلاک‌چین شفاف و واضح است، نهنگ‌ها به راحتی از طریق موجودی کیف‌پول‌هایشان در شبکه بلاک‌چین شناسایی می‌شوند.در بازار رمزارزها، معمولا تحرکات کیف‌پول‌هایی با دارایی بیش از یک هزار بیت‌کوین توسط تحلیلگران زیر نظر گرفته می‌شود. معمولا زمانی که موجودی این کیف‌پول‌ها افزایش یابد، گفته می‌شود که پول هوشمند درحال ورود به بازار است و زمانی که موجودی آنها کم شود، این‌طور برداشت می‌شود که پول هوشمند درحال خروج از بازار است.درحال حاضر داده‌های کیف‌پول‌ها نشان می‌دهد که نهنگ‌ها هیچ حرکتی نداشته و ظاهرا قصد ندارند در افت قیمت کنونی خریدی انجام دهند. معمولا در ریزش‌های قیمتی قبلی، بلافاصله پس از آنکه ابزار تحلیل تکنیکال سیگنال بازگشت بازار را صادر می‌کردند، نهنگ‌ها دست به خرید زده و پس از افزایش موجودی کیف‌پول‌های بالای یک‌هزار بیت‌کوینی، بازار با تغییر روند مواجه می‌شد. اما درحال حاضر به‌رغم اینکه ابزار تحلیل تکنیکال بازار نشان می‌دهند که قیمت در شرایط اشباع فروش قرار گرفته است، اما ظاهرا نهنگ‌ها قصد ندارند در این نقطه خریدی انجام دهند. این موضوع ممکن‌ است موجب ریزش قیمت تا محدوده 30هزار دلار شود.

محدوده 30هزار دلار یکی از قوی‌ترین محدوده‌های حمایتی بازار است و به نظر می‌رسد که قیمت در این محدوده با حمایت خوبی مواجه شود. در ریزش قیمتی سال گذشته میلادی، این محدوده همانند کف مستحکم بازار رفتار کرد و هرچند قیمت برای مدت کوتاهی به کانال 29 هزار دلار نیز وارد شد، ولی بلافاصله به کانال 30 هزار دلار بازگشت و پس از آن روند صعودی را آغاز کرد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان