بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

جنگ نرم؛ مفهومی پرتکرار در ادبیات سیاسی کشور

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «جنگ نرم»، «محمد کاسبی»، «جشن نوسره»، «ایمان صفا»، «سجاد استکی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

جنگ نرم؛مفهومی پرتکرار در ادبیات سیاسی کشور/ شوت تماشایی سجاد استکی در کانون توجه علاقمندان به والیبال/ نگرانی کاربران ایرانی بابت وضعیت جسمانی محمد کاسبی/ جست و جوی کاربران در مورد چیستی جشن نوسره

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «جنگ نرم»، «محمد کاسبی»، «جشن نوسره»، «ایمان صفا»، «سجاد استکی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

جنگ نرم

جنگ نرم یکی از مفاهیم بسیار مهمی است که طی دهه های اخیر وارد ادبیات سیاسی کشورمان شده و توسط مقامات ارشد سیاسی و نظامی کشور از جمله رهبر معظم انقلاب، بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

به تازگی نیز این عبارت به واسطه برخی مقام های نظامی کشورمان مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل به یکی از ترندهای مهم گوگل در میان کاربران ایرانی تبدیل شده است.

جنگ نرم چیست؟ - تابناک ؛ TABNAK

به طور مثال به تازگی در این باره سردار اشتری، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفته است: دشمن که قدرت جنگ سرد در مقابل ما را ندارد به تهدیدات نرم متوسل شده و راه پیشگیری و مصونیت در مقابل آسیب های اجتماعی این تهدیدها تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) است.

در مورد جنگ نرم توضیح بیشتر اینکه جنگ نرم به هر گونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته می‌شود که هدف آن جامعه یا گروه است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت (نظامی)، عدم درگیری و استفاده از سلاح‌های نظامی است، زیرا در جنگ نرم از سلاح‌های تبلیغاتی، اعتقادی استفاده می‌شود. از آنجایی که دشمن بر اساس تجربه دریافته است که تغییر نظام و افکار عمومی، دیگر به هیچ عنوان با روش‌هایی از قبیل جنگ نظامی و زور تحقق نمی‌یابد، به طراحی جنگ نرم و اشاعه‌ی تفکر لیبرال دموکراسی پرداخته و بدان دلیل که این نوع جنگ هنوز هم تا حدودی در میان مردم ناشناخته است، اکثرا به خطرات این جریان واقف نیستند و چون جنگ نرم از ظرافت خاص و مراحل متنوعی برخوردار است، با عوام فریبی و به آهستگی پیش می‌رود، ناخودآگاه به دام آن گرفتار می‌شوند.

بیشتر بخوانید

محمد کاسبی

محمد کاسبی یکی از بازیگران محبوب سینما و تلویزیون ایران است که در روزهای گذشته و به واسطه تشدید بیماری در بیمارستان بستری شد.

                                                   وضع سلامتی محمد کاسبی چگونه است؟

نگرانی علاقه مندان وی نسبت به آخرین وضعیت و سلامتی او سبب شد تا محمد کاسبی نیز به یکی از ترندهای مهم گوگل میان کاربران ایرانی تبدیل شود.

در مورد آخرین وضعیت این بازیگر سینما و تلویزیون رسانه ها نوشتند: با توجه به اخبار متفاوتی که از شرایط سلامت محمد کاسبی می‌شنویم، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با پیگیری از بیمارستان، وضعیت این هنرمند را پایدارتر نسبت به گذشته قلمداد کرد و از مردم خواست که برای سلامتی ایشان دعا کنند تا تلاش‌های پزشکان برای درمان به ثمر برسد و شاهد سلامتی کامل او و برگشت به فعالیت‌های هنری باشیم. سید عباس عظیمی با امیدواری از وضعیت سلامتی محمد کاسبی بیان کرد: طی این مدت، تلاش برای کنترل وضعیت قلب و رسیدن به یک وضعیت پایدار ادامه داشته و خوشبختانه خطر برطرف شده است. همچنین پزشکان امیدوارند طی چند روز آینده استاد از بیمارستان مرخص شوند و ادامه روند درمان را در منزل انجام دهند.

بیشتر بخوانید

جشن نوسره

جشن نوسره یکی از جشن های باستانی ایرانیان است که سالروز فرا رسیدن آن پنجم بهمن ماه هر سال است و به همین دلیل این جشن نیز در لیست ترندهای روز و ساعات اخیر قرار گرفته است.

پیشتر خبرگزاری ایمنا در مورد این جشن نوشت:  از آداب برگزاری جشن نوسره بر پایی آتش و خواندن نیایش و دعا در درگاه حق میباشد، در روایات آمده که با برگزاری این مراسم، بزرگان دینی و مذهبی و مسئولان با برنامه ریزی و ایجاد آمادگی برای جشن سده به هر چه باشکوه برگزار شدن آن می پرداختند.

روز پنجم از هر ماه به سپندارمذ در آیین باستان پارسی نسبت داده شده است که (به مناسبت سبزکنندگان زمین و سبز شدن زمین) به منظور ستایش و گرامیداشت زنان این روز را در ماه به گرامیداشت زنان اختصاص داده اند.

مسعود کثیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری این جشن گفت: ایرانی های باستان به خدای احد و واحد معتقد بوده و اعتقاد داشتند که در دل خدا دو عنصر متضاد چون شک و تردید، تاریکی و روشنایی و سیاهی و سفیدی وجود دارد و به همین دلیل، خود را موظف می دانستند که عناصر طبیعی را برای دفع اهریمن ستایش کنند.

این استاد تاریخ ادامه داد: آریایی ها جشن های متعددی برگزار می کردند و اکثر این جشن ها ریشه در اعتقاد آن ها داشت چرا که سعی می کردند در جشن ها به نوعی مقام و موقعیت عناصر طبیعی را پاس بدارند.

جنگ نرم؛مفهومی پرتکرار در ادبیات سیاسی کشور/ شوت تماشایی سجاد استکی در کانون توجه علاقمندان به والیبال/ نگرانی کاربران ایرانی بابت وضعیت جسمانی محمد کاسبی/ جست و جوی کاربران در مورد چیستی جشن نوسره

وی ادامه داد: چون خاستگاه آریایی ها از مناطق سردسیر بوده، از سرما و تاریکی هراس داشتند و آن را نشان اهریمن می دانستند و سعی می کردند با برگزاری جشن ها و آتش افروزی الهه ها و خدایانی که گرما و نور را جایگزین سرما و تاریکی می کردند، به نوعی آن ها را عبادت کنند و جشن نوسره یکی از این جشن ها بوده است.

کثیری اضافه کرد: نوسره که در سی و پنجمین روز زمستان برگزار می شد، پیش درآمدی برای برگزاری جشن سده است.

بیشتر بخوانید

ایمان صفا

ایمان صفا یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که به تازگی و به واسطه بازی در برنامه نمایش خانگی جوکر مورد توجه کاربران در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

جنگ نرم؛ مفهومی پرتکرار در ادبیات سیاسی کشور / شوت دیدنی سجاد استکی در کانون توجه علاقه مندان به والیبال/ نگرانی کاربران ایرانی بابت وضعیت جسمانی محمد کاسبی / جست و جوی کاربران در مورد چیستی جشن نوسره

ایمان صفا همچنین در روزهای گذشته با انجام مصاحبه هایی در مورد چرایی بازی نکردن در فیلم چهارشنبه سوری و نیز مصاحبه در مورد روز مادر مورد توجه قرار گرفته است.

ایمان صفا با حضور در برنامه سریالیست از نقشی گفت که در یکی از فیلم‌های اصغر فرهادی به او پیشنهاد شد اما او رد کرد.

صفا در این مصاحبه درباره همسایگی خود با منوچهر هادی گفت: «یک روز منوچهر هادی به من گفت در فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی، نقش یک موتور سوار است و تو بیا این را بازی کن. گفتم من یک سکانس بازی نمی‌کنم، یا نقش اصلی بازی می‌کنم یا مکمل. منوچهر به من گفت چه کسی به تو نقش اول می‌دهد؟ ....»

بیشتر بخوانید

سجاد استکی

سجاد استکی هندبالیست ایرانی است که برای باشگاه هندبال ال-عربی کویت بازی می‌کند. وی هم‌چنین در تیم ملی هندبال ایران بازی می‌کند و مرد سال هندبال ایران در سال 1394 شده‌ است. سجاد استکی، برادر کوچکتر الله‌کرم استکی است.

استکی:بهترین هندبالیست دنیا می‌شوم - تابناک ؛ TABNAK

دو روز پیش و در مسابقه تیم ملی هندبال ایران با تیم ملی هندبال کویت، شوت دیدنی و ثانیه آخری سجاد استکی که وارد دروازه کویت شد، به نوعی جواز حضور ایران در مسابقات جهانی هندبال را امضا کرد و همین موضوع این هندبالیست توانمند کشورمان را به صدر جست و جوهای کاربران در شبکه های مجازی کشاند.

گفتنی است، با این برد هم تیم ملی ایران به نیمه نهایی مسابقات آسیایی راه یافت و هم برای دومین بار جهانی شد.

بیشتر بخوانید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان