اصفهان زرد شد/تزریق واکسن سینوفارم به کودکان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۶ شهرستان استان از جمله اصفهان از وضعیت آبی به زرد تغییررنگ پیدا کردند و نکته هشدار دهنده این است که شهرستان اردکان در یزد که در مجاورت استان قرار دارد به وضعیت نارنجی رسیده است.

اصفهان زرد شد/تزریق واکسن سینوفارم به کودکان

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه پنج شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در وضعیت زرد همه‌گیری کرونا قرار دارند، اظهار کرد: وضعیت شهرستان اصفهان از سیزدهم آذرماه آبی شده بود که با شیوع سویه اُمیکرون، بار دیگر اصفهان به وضعیت زرد، تغییر رنگ داد. 

وی افزود: شهرستان‌های اصفهان، چادگان، خمینی‌شهر، فریدون‌شهر، نائین و نظنز شهرستان‌هایی هستند که به وضعیت زرد کرونایی نزول پیدا کردند و وضعیت شهرستان‌های اردستان، برخوار، فریدن، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، مبارکه و نجف‌آباد کماکان آبی است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه 84 درصد از جمعیت بالای 12 سال یک نوبت و 74 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، تصریح کرد: در گروه سنی 12 تا 18 سال، 81 درصد نوبت اول و 68 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و 23 درصد از جمعیت استان هم نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. 

وی با اشاره به میزان سرایت‌پذیری بالای سویه اُمیکرون، گفت: با توجه به اینکه این واریانت با سرعت جامعه را در برگرفته است زمان اعلام رنگ‌بندی وضعیت کرونا کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر شش شهرستان از وضعیت آبی به زرد تغییررنگ پیدا کردند و این نکته مهم است که شهرستان اردکان در یزد که در مجاورت استان اصفهان قرار دارد به وضعیت نارنجی رسیده است. 

عقدک با بیان اینکه تنها راه مهار سویه اُمیکرون تزریق دُز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، بیان کرد: متاسفانه ساده‌انگاری نسبت به کرونا و به ویژه سویه اُمیکرون باعث سهل‌انگاری شهروندان در تزریق دُز سوم  واکسن کرونا شده است، این درحالی است که برای رسیدن به ایمنی جمعی در جامعه نیاز است که بیش از 80 درصد افراد دُز سوم واکسن را تزریق کنند. 

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال در برنامه وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: تزریق واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان 9 تا 12 سال ابلاغ شده است که به زودی عملیاتی می‌شود. 

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان