افشای جشن تولد نخست وزیر انگلیس در قرنطینه

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری گفت که جانسون تحقیقات پلیس را "کاملا صحیح" می‌داند و این تحقیقات می‌تواند برای افکار عمومی روشنگرانه باشد و "نقطه پایانی بر آنچه رخ داده بگذارد.

به گزارش تابناک، جنجال برگزاری چند مهمانی در مقر نخست‌وزیری بریتانیا در دوره محدودیت‌های سخت‌گیرانه کرونایی، به تحقیقات پلیس کشیده شده است.

 یکی از این میهمانی ها، جشن تولد بوریس جانسون نخست وزیر در مقر نخست وزیری در سال 2020 بوده است.

به نوشته دویچه وله، این اتفاقات، بوریس جانسون را در تنگنای شدید سیاسی قرار داده و احتمالا او در پارلمان رأی اعتماد نخواهد گرفت.


شبکه آی‌تی‌وی در گزارشی می‌گوید کری سایموندس که در آن زمان نامزد جانسون بود، در 19 ژوئن 2020 یک پارتی سورپرایز برای رئیس دولت برگزار کرده است.

در این جشن 30 تن از همکاران جانسون و دست‌کم یک میهمان از بیرون شرکت داشته‌اند. در زمان برگزاری پارتی که 30 دقیقه بیشتر طول نکشیده، تجمع بیش از شش نفر در سراسر کشور اکیدا ممنوع بود.

این شبکه تلویزیونی از جشن خصوصی دیگری گزارش می‌دهد که دوستان نزدیک جانسون و اعضای خانواده در آن شرکت داشته‌اند.

پلیس لندن به طور رسمی تحقیقات خود در مورد برگزاری یک مهمانی در مقر نخست‌وزیری بریتانیا در شرایط محدودیت‌های سختگرانه در کشور را آغاز کرد.

کرسیدا دیک، رئیس اسکاتلندیارد (پلیس) در کمیسیون شورای شهر لندن در این باره گفت: «می‌توانم تأیید کنم که پلیس متروپولیتن در حال تحقیق در باره نقض مقررات کرونا در ارتباط با یک رشته برنامه‌های برگزار شده است.»

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که در رابطه با تحقیقات پلیس "همکاری کامل" خواهد کرد.

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری گفت که جانسون تحقیقات پلیس را "کاملا صحیح" می‌داند و این تحقیقات می‌تواند برای افکار عمومی روشنگرانه باشد و "نقطه پایانی بر آنچه رخ داده بگذارد".

اما این تنها مهمانی دفتر نخست‌وزیری نبوده که بوریس جانسون در آن شرکت جسته و به خاطر آن تحت فشار سیاسی قرار گرفته است. هر روز افکار عمومی در معرض افشاگری‌های بیشتری در مورد پارتی های متعدد در زمان محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های بریتانیا، جانسون به مناسبت جشن تولدش در سال 2020 نیز مقررات کرونا را نقض کرده است.

این افشاگری‌ها جانسون را در وضعیت شکننده سیاسی قرار داده است. او چندی پیش در پارلمان بریتانیا به شرکت در پارتی 20 مه 2020 اعتراف و به خاطر آن عذرخواهی کرد. در زمان برگزاری این جشن تجمع بیش از دو نفر در فضای آزاد در سراسر کشور ممنوع بود.

نتایج کمیسیون تحقیق به سرپرستی سو گری، کارمند عالی‌رتبه دولت در مورد برگزاری جشن‌های یاد شده، قرار است در هفته جاری ارائه شود. چیزی که می‌تواند سرنوشت سیاسی بوریس جانسون را رقم بزند.

حتی شماری از اعضای فراکسیون هم‌حزبی جانسون در پارلمان نیز خواستار کنار رفتن او هستند و افشاگری‌های جدید آب به آسیاب آن‌ها ریخته است. محافل نزدیک به دولت و پارلمان بریتانیا در این میان به این نتیجه رسیده‌اند که رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان