چوب خط احمدی نژاد پر شده است ؟ / فرق او با میرحسین موسوی و کروبی چیست؟

قرن نو نوشت:محسن کوهکن می‌گوید: اگر آقای احمدی نژاد و طرفدارانشان وارد فازی شوند که با نظام درگیر شوند، طبیعتا نظام بر اساس مصلحت خودش برخورد خواهد کرد و با کسی هم رودربایسی ندارد.

چوب خط احمدی نژاد پر شده است ؟ / فرق او با میرحسین موسوی و کروبی چیست؟

«مدت‌هاست دسترسی‌آقای احمدی‌نژاد به اطلاعات و اخبار محدود شده و به دلیل فاصله‌ای که از کانون قدرت دارند، او از مرداد 1401 دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نخواهد داشت.» این جمله ای است که عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی نژاد می گوید و خبر از حذف رئیس دولت بهار از سیاست می دهد.  

اما، محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس درباره احتمال عدم حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص می گوید:« هر حکومتی در دنیا به هر جهت به منتقدان و مخالفان خود اجازه فعالیت سیاسی می دهد، آنان هم حرب تشکیل می دهند یا مبارزات سیاسی می کنند اما، هیچ نظامی به کسی که روی پاهای آن نظام دست گذاشته و اعلام بی اعتمادی کند، مسئولیت نمی دهد؛ حال این مسئولیت چه از سوی انتخاب مردم باشد چه انتصاب.» 

البته او تاکید هم می کند که  احمدی نژاد از دایره نیروهایی که نظام جمهوری اسلامی بر روی آنها حساب کند، بسیار بسیار کمتر از حد یک رئیس جمهور، وزیر یا نماینده و ....، افول کاملی پیدا کرده است.

مشروح گفت‌وگوی محسن کوهکن، فعال سیاسی اصولگرا را در قرن نو می خوانید. 

****************

* آقای کوهکن، نظر شما درباره رفتارهای اخیر آقای احمدی نژاد و اظهار و نظرهایشان درباره قراردادهای بلندمدت میان ایران و روسیه و چین چیست؟

ما دوست داریم همه افرادی که بعد از انقلاب در سمت های مختلف مسئولیت داشته اند، چه وزیر بوده باشند و چه نماینده مجلس عاقبت بخیر باشند. این دعا را هم از این جهت می کنم که اگر حرف های ما بی واسطه یا با واسطه به گوش آنان رسید؛ بدانند که از غرض ورزی سخن نگفته و قلبا آرزوی عاقبت بخیری می کنم. البته این دعا را باید در حق آقای احمدی نژاد بیشتر کرد. 

یک عده برای احمدی‌نژاد جوک می‌ساختند و مسخره‌اش می‌کردند

حرف هایی که آقای احمدی نژاد در طول این یک سال اخیر زده است با شعارها و حرف هایی که از او در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب سراغ داشته ایم، 180 درجه متفاوت است.  زمانی که ایشان درباره آمریکا، غربی ها و صهیونیست ها چنین نظری ارائه می دهد یا درباره مدافعان حرم و اتفاقات سوریه نظرات دیگری دارد، طبیعی است که نظرات او درباره غرب نمی تواند تاکتیکی باشد و بر اساس یک حرکت تاکتیکی آن نظرات را گفته باشد و همچنین نکاتی که درباره مدافعان حرم، آمریکا و ...  دارد به بینش و نگرش فعلی او برمی گردد.

مواضع احمدی نژاد درباره روسیه و چین سمت و سوی تکنوکرات های غرب گرا را دارد

 به نظر من این موضوع می تواند رضایتمند باشد. زمانی که یک فردی از نظر اعتقادی یک چرخشی می کند، برای آن که فضایی که با نگاه قبلی خود در جامعه درست کرده را دست ندهد، نظر فعلی خود را پنهان می کند. به هر جهت آقای احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری به سفر استانی می رفت و تلاش می کرد در پروژه های عمرانی قدمی برداشته شود. در آن زمان یک قشری برای او جوک می ساختند و مسخره‌اش می کردند. ایشان نباید به این قشر دلخوش باشند که مطالب امروز ایشان را منعکس کنند. 

آن اهداف خود را دنبال کنند و هرکسی را که در جهت اهداف شان نباشد، عَلم‌اش را بلند می کند. سخنان من و عکس العمل های مثبت و منفی به ان می تواند مشخص کند که آیا گرای انتخابی من درست بوده است یا خیر. اگر حرف های من دلسوزان کشور و نیروهای مردمی و انقلابی را دلخور کند، نشان می دهد که مسیر انتخابی من درست نیست. فلذا، موضع گیری های اخیر آقای احمدی نژاد علیه توافق با چین یا روسیه ناشی از نگرش او است و با اغماض می توان گفت که به سمت و سوی تکنوکرات غربگرا رفته است. 

چوب خط احمدی نژاد پر شده است ؟ / فرق او با میرحسین موسوی و کروبی چیست؟

بیشتر بخوانید:

برخی می گویند تلاش احمدی نژاد این است که تبدیل به یک اپوزیسیون شود و ....

ضریب هوشی آقای احمدی نژاد آنقدر پایین نیست که فکر کند می تواند رهبر اپوزیسیون شود و این موضوع به یک جوک بشتر شبیه است تا به یک آرزو یا واقعیت. ایشان خودش می داند بسیاری از اپوزیسیون ها کسانی هستند که سال های سال او و شخصیتش را تسمخر کردند و اگر خدایی نکرده ارتباط فردی هم با هم داشته باشند به عنوان یک وسیله تاریخ مصرف داشته به او نگاه می کنند. ضمن این که برخی از اپوزیسیون ها هم می گویند که او به هر جهت قابل اعتماد نیست. 

* این روزها خبرهایی منتشر شده که آقای احمدی نژاد دیگر از مرداد 1401 در مجمع حضور ندارند، به نظر شما چقدر احتمال دارد که این اتفاق بیافتد؟

اصلا بحث مجمع نیست. شما در هر حکومتی در دنیا به هر جهت به منتقدان و مخالفان خود اجازه فعالیت سیاسی می دهد، آنان هم حرب تشکیل می دهند یا مبارزات سیاسی می کنند اما، هیچ نظامی به کسی که روی پاهای آن نظام دست گذاشته و اعلام بی اعتمادی کند، مسئولیت نمی دهد؛ حال این مسئولیت چه از سوی انتخاب مردم باشد چه انتصاب.

* یعنی نظام ایشان را برای همیشه کنار می گذارد؟

  آقای احمدی نژاد از دایره نیروهایی که نظام جمهوری اسلامی بر روی حساب کند، بسیار بسیار کمتر از حد یک رئیس جمهور، وزیر یا نماینده و ....، افول کاملی پیدا کرده و ما فقط می توانیم تاسف بخوریم و برای ایشان عاقبت بخیری آرزو کنیم.

فرق احمدی نژاد با میرحسین موسوی و مهدی کروبی

* فکر می کنید نظام تا کجا با آقای احمدی نژاد مماشات می کند؟ این احتمال وجود دارد که ایشان محاکمه شوند؟

در نظام کسی را به خاطر اظهار نظر مورد عتاب و برخورد قرار نمی دهند. گاهی برخی ها ایشان را با افرادی که در سال 88 فرمان به دست گرفتند و به صرت مسنقیم یا غیر مستقیم باعث ایجاد ضررهای کالی، آبرویی و جسمی به مردم شدند؛ مقایسه می کنند. شاید این افراد در وسط میدان نبودند و کسی را مورد ضرب و شتم قرار نداند اما با اظهارات و حرف های آنان، آن اتفاقات رخ داد. 

اگر از قبل موضع گیری های این افراد ضرری به جامعه نمی خورد، طبیعتا شاید حصر و محدودیت ها به وجود نمی آمد. فرق آقای احمدی نژاد با آنان این است که او در نهایت همین حرف های شازی است که در این طرف و ان طرف می زند. اما اگر آقای احمدی نژاد و طرفدارانشان وارد فازی شوند که با نظام درگیر شوند، طبیعتا نظام بر اساس مصلحت خودش برخورد خواهد کرد و با کسی هم رودربایسی ندارد.

اما، در حال حاضر ایشان در فاز اظهار نظر هستند و از اینگونه سخنان هم در جامعه گفته می شوند. با این حال زمانی که حرف های ایشان شکل تحریک به خود بگیرد و آثار عملی منفی داشته باشد، آنگاه نظام هم تصمیم می گیرد طبق قانون عمل کند. 

21217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان