اگر این ۱۰ نشانه‌ را دارید افسرده‌اید

مشکلات قلبی که نوعی از بیماری‌های قلبی عروقی هستند، اغلب با شرایطی به نام آترواسکلروز ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد افراد با افسردگی با خطر بیشتر بیماری قلبی عروقی مرتبط با آترواسکلروز روبه رو می‌شوند.

اگر دچار افسردگی هستید، احتمالا خیلی خوب می‌دانید این بیماری چطور قلب شما را می‌شکند. اما آیا می‌دانید افسردگی می‌تواند از نظر فیزیکی هم روی قلب اثر بگذارد؟
 
به گزارش همشهری آنلاین، ارتباط بین افسردگی و سلامت قلب یک خیابان دوطرفه است. بنا بر تحقیقات موسسه قلب، ریه و خون آمریکا افسردگی خطر مشکلات قلبی را تا 64 درصد بالا می‌برد. انجمن قلب آمریکا همچنین گزارش داده است یک نفر از هر 5 نفر با بیماری قلبی، افسردگی جدی را تجربه کرده است. حالا واقعا افسردگی و مشکلات قلب در هم تنیده شده‌اند؟ در اینجا 4 راه را که افسردگی بر اساس گفته کارشناسان بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارد، می‌خوانید:
 
افسردگی خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد
 
دکتر راشمی ‌پارمار، روانشناس کودک و بزرگسال با گرایش سلامت ذهن، در کالیفرنیا می‌گوید: «افسردگی نه فقط به دلیل تأثیرات روانی، بلکه همچنین از نظر فیزیولوژی عامل خطرساز شناخته‌شده‌ای برای بیماری‌های قلبی عروقی است. بیماری‌های قلبی عروقی، گروهی از بیماری‌ها که روی قلب و رگ‌های خونی تأثیر می‌گذارند، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها قاتل شماره یک در آمریکا محسوب می‌شوند و همین‌طور خاموش‌ترین آنها.
 
مشکلات قلبی که نوعی از بیماری‌های قلبی عروقی هستند، اغلب با شرایطی به نام آترواسکلروز ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد افراد با افسردگی با خطر بیشتر  بیماری قلبی عروقی مرتبط با آترواسکلروز روبه رو می‌شوند.
 
افسردگی احتمال این را که سبک زندگی سالم برای قلب داشته باشید کاهش می‌دهد
 
افسردگی می‌تواند حتی بلند شدن از تختخواب را مشکل کند، چه برسد به ورزش و درست کردن یک وعده غذایی سالم در روز.
 
آرویند نیرولا، متخصص قلب در موسسه قلب و عروق MemorialCare در مرکز پزشکی Orange Coast در کالیفرنیا می‌گوید در حقیقت افراد با افسردگی بیشتر به عادت‌های غذایی بد، ورزش نکردن، افزایش وزن و کشیدن سیگار متمایل می‌شوند: «تمام این موارد عوامل خطرساز فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی هستند.»
 
افسردگی ممکن است شما را از کمک گرفتن برای علائم بیماری‌های قلبی بازدارد
 
فرض کنیم همین حالا برای شما تشخیص افسردگی داده شده و علائمی ‌مثل افزایش طپش قلب یا درد در ناحیه سینه را حس می‌کنید. این علائم در کنار فکر مواجهه با یک تشخیص جدی خطر برای سلامتی، می‌تواند برای هرکس ترسناک باشد. ولی برای افراد افسرده حتی گرفتن یک وقت از دکتر برای صحبت درباره این علائم می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.
 
دکتر ارنستو لیرا دلاروسا، روانشناس بالینی در نیویورک، می‌گوید: «افراد با علائم افسردگی ممکن است انرژی و انگیزه گرفتن وقت از یک دکتر و رفتن به مطب او را نداشته باشند.»
 
با این وجود همچنان بسیار مهم است اگر علائم جدیدی در خود می‌بینید به دکتر مراجعه کنید. افسردگی و مشکلات قلبی حتی گاهی می‌توانند علائم مشترک داشته باشند. علامتی که فکر می‌کنید می‌تواند به افسردگی مرتبط باشد، ممکن است علت‌های زمینه‌ای دیگری داشته باشد. دکتر ریگود تادواکر، متخصص قلب در مرکز سلامت سینت جانز در سانتا مونیکای کالیفرنیا می‌گوید: «علائم افسردگی و بیماری قلبی معمولا همپوشانی دارد. مثل خستگی و اضطراب. به همین دلیل بیمارانی که این علائم را دارند و عوامل خطرساز برای بیماری‌های قلبی در آنها وجود دارد، باید به موقع توسط پزشک بررسی شوند.»
 
افسردگی می‌تواند به دنبال یک تشخیص بیماری قلبی به وجود بیاید و آن را بدتر کند
 
اگر به تازگی حمله قلبی یا جراحی قلب داشته‌اید یا برای شما تشخیص مشکل قلبی داده شده است، طبق تحقیقات کلینیک کلیوند، غیرشایع نیست که به دنبال آن دچار افسردگی شوید. دکتر دلاروسا می‌گوید: «داشتن مشکلات قلبی ممکن است به معنای مراجعه بیشتر به دکتر، تغییرات در سبک زندگی و مصرف دارو برای مدیریت مشکل باشد و استرس را برای تطابق با این شرایط جدید زندگی بیشتر کند. افسردگی اگر درمان نشود می‌تواند شرایط قلب را بدتر کند و خطر حمله قلبی را افزایش دهد. افسردگی درمان‌نشده به خصوص می‌تواند برای افراد با سنین بالاتر خطرسازتر باشد.
 
چطور بفهمیم دچار افسردگی هستیم؟
 
اگر به شکل رسمی ‌برای شما تشخیص افسردگی داده نشده است، ولی مشکوک به درگیری با آن هستید، نشانه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به دنبالش باشید. طبق تحقیق انجمن روانشناسی آمریکا، اگر هر کدام از این علائم را دست‌کم برای 2 هفته تجربه کرده‌اید، ممکن است به آن دچار باشید:
 
خلق و خوی پایین
 
احساس گناه یا بی‌ارزشی
 
به‌سختی می‌توانید روی چیزی تمرکز کنید یا تصمیم بگیرید
 
علاقه‌تان را به فعالیت‌هایی که قبلا از آنها لذت می‌بردید، از دست داده‌اید
 
بی‌قراری یا ناتوانی در نشستن یک جا
 
بی‌خوابی یا خواب زیاد
 
کند شدن حرف زدن یا حرکت
 
فکر یا اقدام به خودکشی
 
خستگی و نداشتن انرژی
 
کم کردن یا زیاد کردن غیر عمدی وزن
 
چطور از ذهن و قلبمان محافظت کنیم
 
کمک گرفتن برای درمان افسردگی به طرز شگفت‌آوری مهم است تا از ناراحتی‌های قلبی جلوگیری شود. (به‌خصوص اگر مشکلات قلبی داشته باشید) درمان استاندارد افسردگی شامل مراجعه به متخصص سلامت روان برای روان‌درمانی است که به آن گفت‌وگودرمانی هم می‌گویند و در بعضی موارد شامل دریافت دارو می‌شود. به خاطر داشته باشید اگر دکتر دارویی برای شما تجویز کرد با او در باره این که چطور برای یک دوره طولانی این مصرف این داروها را ادامه دهید.
 
در کنار این فعالیت‌های خودمراقبتی که به شما کمک می‌کنند مواظب سلامتی‌تان باشید، راهکار دیگری است که می‌توانید با استفاده از آن با افسردگی‌تان کنار بیایید. خیلی از فعالیت‌های می‌توانند فعالیت‌های خودمراقبتی به حساب بیایند. از جمله:
 
رفتن به تختخواب و بیدار شدن در یک ساعت مشخص
 
روزانه دست‌کم به مدت 30 دقیقه فعالیت فیزیکی انجام دادن
 
خوردن خوراکی‌های مغذی مثل میوه و سبزیجات
 
داشتن گفت‌وگوی مثبت با خود
 
دوش گرفتن روزانه
 
مدیتیشن
 
مطالعه
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان