فشار فروش حقیقی‌ها در بازار سهام شدت گرفت

مهر نوشت: امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با رشد ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد رسید.

فشار فروش حقیقی‌ها در بازار سهام شدت گرفت

امروز دوشنبه 16 اسفندماه 1400 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با رشد 20 هزار و 324 واحدی به رقم یک میلیون و 342 هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 2844 واحدی عدد 341 هزار و 515 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با 18 هزار و 412 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 38 واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با 3 هزار و 3 واحد افزایش، عدد 2 میلیون و 535 هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز 9 میلیارد و 513 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 567 هزار و 377 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 6 هزار و 639 میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 306 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 98 واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری 5 میلیارد و 130 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 172 هزار و 988 میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ 169 هزار و 912 میلیارد تومان مربوط به عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار معاملات اوراق مالی اسلامی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز معدنی و صنعتی گل گهر با 2150 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 1276 واحد و تاپیکو با 1161 واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی شستا با 409 واحد، کشتیرانی با 291 واحد و ایرانخودرو با 218 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

فشار فروش حقیقی‌ها در بازار سهام شدت گرفت

امروز بر خلاف دو روز قبل بازار سهام شاهد فشار فروش از سوی معامله گران اغلب حقیقی برای غلبه بر خرداران سهم بودند.با وجود آنکه تنها دو هفته به پایان سال جاری باقی مانده اما حقوقی‌ها همچنان از هر گونه فرصتی برای شناسایی سود کوتاه مدت استفاده تمام و کمال می‌برند.

در این میان گروه پالایشی‌ها تحت تأثیر گمانه زنی‌ها از انتفاع این گروه از رشد قیمت جهانی نفت خام و فرآورده‌های نفتی همچنان در کانون توجه قرار گرفته هرچند که حجم معاملات آرام و متعادل در این گروه چندان دلچسب و پایدار نیست.

پس از گروه پالایشگاهی، گروه‌های شیمیایی و کانه فلزی نیز در کانون توجه بودند. عمده تمرکز سرمایه گذاران بر سهام بنیادی و صادرات محور قرار داشت و بیشتر فعالان بازار به دنبال سهام شاخص ساز و بزرگ بودند.

در هر صورت این رونق می‌تواند زمینه را برای رشد مبادلات در سال آتی آماده نماید به شرطی که همچنان حمایت‌ها از بورس تهران تداوم یابد. اگر این حمایت‌ها ادامه نیابد مانند دفعات قبل مجدداً داد و ستدها دچار ضعف و رکود خواهند شد.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان