خطرشیوع سرخک در کودکان ۵سال

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بر اهمیت تزریق به موقع واکسن سرخک برای کودکان زیر ۵سال برای پیشگیری و کنترل چرخه انتقال بیماری تاکید کرد.

خطرشیوع سرخک در کودکان 5سال / برای کودکان زیر5سال واکسن سرخک تزریق شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر احمدی در تشریح این خبر گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری سرخک در کشور افغانستان و تردد اتباع این کشور به استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان، بوشهر، تهران، فارس و قم و برخی استانهای دیگر خطر انتقال موارد بیماری سرخک به افراد حساس به ویژه کودکان وجود دارد.
وی از کلیه والدین ایرانی و اتباع و مهاجرین خارجی ساکن استان استان خواست نسبت به تزریق به موقع واکسن سرخک برای کودک زیر 5 سال خود، اقدام کنند.

به گفته دکتر احمدی؛ واکسن سرخک در کشور به شکل واکسن ام. ام. آر ( MMR) که یک واکسن ترکیبی علیه بیماری‌هایی مانند سرخک، سرخجه و اوریون است به کودکان در سن 12 و 18 ماهگی تزریق می‌شود.

وی یادآور شد: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالایی است که مانند کوید 19 از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب به همراه دانه های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر و به پایین بدن منتشر می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مرحله حذف این بیماری ویروسی در استان قرار داریم گزارش دهی فوری و تلفنی هر بیمار با علامت تب و بثورات جلدی توسط پرسنل بهداشت و درمان بخش دولتی و خصوصی الزامی است تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اقدامات کنترلی، چرخش ویروس در جامعه را متوقف نماییم.


‌دکتر احمدی یادآور شد: شماره تلفن 03832223662 و 03832264822 گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در مرکز بهداشت، آماده دریافت گزارش موارد مشکوک بیماری می‌باشد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان