اگر امین حیایی نبود، همه‌چیز فرو می‌ریخت

ایرنا نوشت: بازیگر نقش سیاوش در «ساخت ایران۳»، می‌گوید یک چیز در فصل یک و دو و سه این سریال مشترک است و آن امین حیایی است، حضور او در این فصل سریال مانند نخ تسبیح بود و اگر در پروژه نبود شاید همه چیز فرو می‌ریخت.

اگر امین حیایی نبود، همه‌چیز فرو می‌ریخت

«ساخت ایران» نام مجموعه‌ای برای شبکه نمایش خانگی است. فصل اول این مجموعه سال 1390 به کارگردانی محمدحسین لطیفی تولید شد که بخشی از فیلم در لبنان فیلم‌برداری و ابتدا در سامانه نمایش درخواستی (وی‌اودی) و سپس در شبکه آی‌فیلم و نسیم پخش شد.

فصل دوم سریال نیز در 1395–1396 به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و در ادامه استقبال از فصل اول ساخته و از اردیبهشت 1397 از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

داستان «ساخت ایران» حول شخصیت غلام، دزد خرده‌پایی است که روزی از روزها شاهد تصادف اتومبیل با مردی میانسال می‌شود. او کیف مرد مجروح را می‌رباید و پاسپورتی در کیف پیدا می‌کند. او سعی دارد کیف را به فروش برساند اما به دلیل این که پلیس دنبالش است تصمیم می‌گیرد به خارج برود و از ایران فرار کند…

امین حیایی، محمدرضا گلزار، بهنام تشکر، پروین میکده، گوهر خیراندیش، کیانوش گرامی، بهاره رهنما، الیکا عبدالرزاقی و... از جمله بازیگران فصل‌های چندگانه این سریال بوده‌اند.

فصل سوم «ساخت ایران» شهریور 1400 به کارگردانی بهمن گودرزی با واکسیناسیون عوامل آغاز شد و طی پاییز و زمستان 1400 از یکی از وی‌اودی‌های داخلی عرضه شد. 

با حسین امیدی بازیگر نقش سیاوس در فصل سوم «ساخت ایران» به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

از نقش‌تان در سریال «ساخت ایران» بگویید؟

خیلی خوشحالم که نقش «سیاوش» به همراه غلام از فصل گذشته به این فصل رسید و در روند داستان ادامه پیدا کرد. در سری جدید، سیاوش هم از نظر ظاهری، شکل زندگی و هم روابط متفاوت شده است و به نظرم جذاب‌تر شده است.

«سیاوش» هکر توانمندی است و با دانشی که پیرامون رمزارز پیدا کرده قدرت نوین و جدیدی دارد که می‌تواند معماها را حل و از بن‌بست‌ها عبور کند. برای همین می‌تواند گره‌های داستان را باز کند، داستان را پیش ببرد و حضورش تاثیرگذار باشد و کاراکتری که عملگراست همواره جذاب است. البته باید دید چگونه درآمده و نظر مخاطبان سریال در مورد آن چیست.

از تفاوت‌های کار با برزو نیک‌نژاد و بهمن گودرزی بگویید؟

من در «ساخت ایران 2» برای اولین بار بازی در سریال را تجربه کردم که برای من گنگ و پیچیده بود ولی در فصل سوم برایم راحت‌تر بود چون قبل از آن «هم‌گناه» را هم بازی کرده بودم. در همکاری با بهمن گودرزی بازیگران آزادی عمل بیشتری دارند و همکاری با برزو نیک‌نژاد جزئیات بیشتری دارد. هرکدام از این دو کارگردان، قدرت و ویژگی‌های خودشان را دارند و کار با هر کدام از این عزیزان، تجربه متفاوتی است.

به نظر شما سریال‌های دنباله‌دار چه‌قدر موفق می‌شوند؟ آیا فصل سوم «ساخت ایران» هم به اندازه فصل یک و دو موفق می‌شود؟

سریال‌های دنباله‌دار به واسطه موفقیت فصل‌های قبل است که ادامه پیدا می‌کنند. به این صورت که یا بازخورد مخاطب خوب بوده است یا بازگشت مالی خوبی داشته‌اند که به فصل‌های بعد هم کشیده شده‌اند. سریال‌های دنباله‌دار یک یا چند کاراکتر محوری جذاب دارند که داستانشان می‌تواند تداوم داشته باشد و در موقعیت‌های متفاوت دیده شوند و اساسا مخاطب دیدن کاراکترها را در وضعیت‌های گوناگون، دوست دارد و به همین دلیل این سریال‌ها تداوم پیدا می‌کنند.

سریال‌های دنباله‌دار یک یا چند کاراکتر محوری جذاب دارند که داستانشان می‌تواند تداوم داشته باشد و در موقعیت‌های متفاوت دیده شوند و اساسا مخاطب دیدن کاراکترها را در وضعیت‌های گوناگون، دوست دارد و به همین دلیل این سریال‌ها تداوم پیدا می‌کنند.

به نظرم فصل سوم «ساخت ایران» هم موفق خواهد شد. فصل جدید این سریال به گونه‌ای شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند و تمام می‌شود که مخاطب سریال بعد از پایان این فصل، منتظر فصل چهارم می‌ماند.
 
از همکاری مشترک با امین حیایی در فصل دو و سه سریال بگویید.

امین حیایی یک وزنه در سینمای ایران و نمایش خانگی است. حضور او در این فصل سریال مانند نخ تسبیح بود و اگر در پروژه نبود شاید همه چیز فرو می‌ریخت. می‌توان گفت که این سریال براساس توانایی، استعداد و ظرفیت خارج از قاب دوربین و انرژی خیلی خوبی که او به همه عوامل منتقل می‌کند جلو می‌رود. یک چیز در فصل یک و دو و سه این سریال مشترک است و آن امین حیایی است در کنار امیر عربی و سیدپروین حسینی که به نظرم این سه عزیز سریال را جلو می‌برند و «ساخت ایران» را زنده نگه می‌دارند.

از تفاوت همکاری با محمدرضا گلزار و مجید صالحی در فصل دوم و سوم بگویید.

آقای گلزار به واسطه توانایی‌ها و جذابیت‌هایش جامعه مخاطب گسترده‌ای را برای مجموعه «ساخت ایران» به همراه آورده است. غیر از آقای گلزار در «ساخت ایران 2» این شانس را داشتم که کنار عزیزانی مثل محسن کیایی، سحر دولتشاهی، مهران احمدی و بهنام تشکر قرار بگیرم که هر کدام از آن‌ها نقش زیادی در موفقیت سری‌های قبلی این سریال داشتن که جای‌شان خالی است. 

در مورد مجید صالحی هم باید بگویم اشرافش به حیطه‌های مختلف کار برای من بسیار جالب بود. جدا از تمرکز روی نقشش در موارد مختلف که ربطی به او و نقشش نداشت، نظراتی را مطرح می‌کرد که در بسیاری موارد راهگشا بود. ضمن اینکه او بسیار شیرین است و یکی از ویژگی‌های «ساخت ایران 3» هم‌بازی شدن مجید صالحی و امین حیایی است.

به نظرتان مخاطب چقدر با این سریال ارتباط برقرار می‌کند؟

امیدوارم مخاطبان سریال را دوست داشته باشند و با آن همراه شوند. مطمئن هستم که با تماشای سریال لحظات مفرحی را می‌گذرانند و مخاطبی که فصل یک و دو را تماشا کرده است حتما از فصل سه هم راضی خواهد بود. 

259259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان