وام مسکن ۶۰۰ میلیون تومان شد

مدیرعامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه ای در تهران و ۱۱ شهر دیگر به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وام مسکن 600 میلیون تومان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بانک مسکن، محمود شایان با اشاره به افزایش 30 درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن جزئیات مهم‌ترین اقدام بانکی در شروع سال جاری برای ایجاد رونق در بخش مسکن و ساختمان را تشریح کرد.

به گفته وی بانک مسکن برای سال جدید یک بسته اعتباری جهت اعطای تسهیلات ساخت مسکن در 12 سقف متفاوت با در نظر گرفتن شهر محل سکونت، استفاده از فناوری‌های نوین و شرایط فنی سازنده تدوین کرده است.

مدیرعامل بانک گفت: در چارچوب سیاست‌های اعتباری سال جاری در بخش مسکن و ساختمان، سازندگان، انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی می‌توانند از تسهیلات در سقف‌های مختلف برای ساخت مسکن استفاده کنند.

شایان ادامه داد: سقف این تسهیلات برحسب طبقه‌بندی جمعیتی شهرها به سه گروه تقسیم می‌شود که در هر گروه، بسته به اینکه سازنده متقاضی تسهیلات ساخت، از فناوری نوین ساختمانی در ساخت‌وساز استفاده کند یا خیر و همچنین برحسب اینکه سازنده حرفه‌ای باشد یا معمولی (غیرحرفه‌ای)، سقف تسهیلات نیز متفاوت تعیین‌شده است.

وی بیان کرد: در بسته اعتباری سال جاری رونق تولید مسکن، برای 12 شهر «تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت» سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین هم استفاده کنند، 600 میلیون تومان به ازای هر واحد است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: همچنین به سازندگان غیرحرفه‌ای که از فناوری نوین ساخت در پروژه خود بهره بگیرند، 550 میلیون تومان تسهیلات به ازای احداث هر واحد مسکونی پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: در شهرهای مذکور به سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین ساختمانی استفاده نکنند، 500 میلیون تومان و به سایر سازنده‌ها نیز 450 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده ساخت پرداخت می‌شود.

شایان تصریح کرد: در سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات به ترتیبی که برای سازندگان گروه اول اعلام شد، با مبالغ 500 میلیون تومان، 450 میلیون تومان، 400 میلیون تومان و 350 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی قابل پرداخت است.

وی افزود: همچنین در شهرهای با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات در چهار حالت ذکرشده به ترتیب 450 میلیون، 400 میلیون، 350 میلیون و 300 میلیون تومان است.

شایان با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن در سال جاری بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بر اساس سیاست جدید تأمین مالی ساخت و تولید مسکن، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های احداث واحد مسکونی، با تسهیلات جدید بانک مسکن پوشش داده شود.

وی افزود: این بسته کمک خواهد کرد تا تولید مسکن علاوه بر سهمیه ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال، در شهرهای کشور رونق مضاعف پیدا کند و درنهایت، مشکل خانه‌دار شدن اقشار هدف در کشور برطرف شود.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان