سقوط سنگین قیمت طلا در بازار

اکوایران نوشت: یمت طلا در معاملات روز جمعه در بازارهای جهانی در حدود ۰.۳۵ درصد افزایش یافت و در ساعات انتهایی بازار در قیمت ۱۸۸۳ دلار معامله می شد.

سقوط سنگین قیمت طلا در بازار

روز جمعه قیمت طلا به دلیل کاهش در شاخص دلار آمریکا صعودی بود. اما در نهایت طلا برای سومین هفته متوالی بازدهی منفی را به ثبت رساند. در این سه هفته قیمت طلا در حدود 100 دلار کاهش پیدا کرده است.

افزایش نرخ بهره نیم درصدی در نشست ماه می و همچنین چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا این روزها فشار نزولی شدیدی بر قیمت طلا وارد کرده است. در حالی که قیمت طلا در ماه آوریل بیش از 2 درصد کاهش پیدا کرده بود، در ماه می نیز که هنوز شش روز از آن می گذرد بازدهی طلا منفی 0.7 درصد بوده است. با توجه به اینکه پیش بینی می شود فدرال رزرو نرخ بهره را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد، پیش بینی می شود که طلا روزهای سختی را برای حفظ موقعیت کنونی در پیش داشته باشد.

همچنین در روز جمعه قیمت پالادیوم نیز به دلیل نگرانی ناشی از کاهش تقاضا برای این فلز بیش از 6 درصد کاهش یافت. با این افت در قیمت پالادیوم در آستانه ازدادن مرز 2 هزار دلاری قرار گرفته است. چشم انداز رشد اقتصادی نامناسب برای اقتصاد چین به نگرانی درباره کاهش تقاضا برای پالادیوم دامن زده است. پالادیوم در بحبوبه حمله روسیه به اوکراین با افزایش قیمت شدید رکورد تاریخی خود را با ثبت قیمت 3440 دلار شکسته بود.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان