جلوگیری از سیاه شدن آب سیب با چند ترفند ساده

در این مطلب قرار است شما را با روش ها و ترفندهایی که مانع از سیاه شدن آب سیب می شود آشنا کنیم و بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

جلوگیری از سیاه شدن آب سیب با چند ترفند ساده

آب سیب یکی از خوشمزه ترین آبمیوه هایی می باشد که می توانید به صورت طبیعی آن را در خانه تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. یادتان باشد که اگر آبمیوه سیب را در خانه می گیرید باید حدودا تا 20 دقیقه آن را صرف کنید در غیر این صورت سیاه می شود و خوردن آن خوب نیست. برای این که بتوانید از سیاه شدن آب سیب پیشگیری کنید بهتر است تکنیک هایی را بلد باشید.

تکنیک های جلوگیری از اکسید شدن آبمیوه

  •  خرید انواع قهوه
  •  بلیط کیش

تکنیک های جلوگیری از سیاه شدن آب سیب

آبمیوه سیب را فقط 20 دقیقه می توانید بدون تیرگی نگه داری کنید در غیر این صورت سیاه می شود و مزه آن نیز کمی تغییر خواهد کرد. در ادامه شما را با یک سری از تکنیک هایی آشنا می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید میزان ماندگاری آبمیوه سیب را افزایش دهید و آن را در مدت زمان طولانی بدون سیاه شدن نگه داری کنید. به یاد داشته باشید که هیچ راه مطلقی برای این کار وجود ندارد و شما تنها می توانید با استفاده از این راه کار ها تا حدودی مدت اکسیداسیون را به تاخیر بیندازید.

استفاده از آب

قبل از این که آبمیوه سیب را بگیرید به شما توصیه می کنیم که آن ها را درون آب غوطه ور کنید. در واقع این ساده ترین و کم هزینه ترین راهی می باشد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و از بروز اکسیداسیون در آبمیوه سیب پیشگیری کرده و یا مدت این مشکل را به تاخیر بیندازید. بعد از این که سیب ها برای مدتی در آب ماندند می توانید آن ها را با استفاده از یک حوله کاغذی خشک کرده و آب آن ها را بگیرید.

آب و نمک

یک راه دیگر برای این که سیاه شدن آبمیوه سیب را به تاخیر بیندازید این است که از آب و نمک استفاده کنید. برای استفاده از این روش نیاز است تا یک قاشق چای خوری نمک را در آب حل کرده و برش های سیب را قبل از این که آن ها را آبگیری کنید در این آب نمک قرار دهید. بعد از این که چند دقیقه گذشت می توانید سیب ها را با استفاده از آب خالی شسته و آب آن ها را بگیرید و مورد استفاده قرار بدهید.

نکته : یادتان باشد که حتما سیب ها را بشویید تا آب میوه شما شور نشود.

استفاده از آب نمک برای پیشگیری از سیاه شدن آبمیوه

آب و عسل

برای این که بتوانید از سیاه شدن آبمیوه سیب در خانه پیشگیری کنید نیاز است تا یک قاشق عسل را در یک لیوان اب بریزید و برش های سیب را قبل از آب گیری در آن قرار دهید و بعد از 30 ثانیه آن ها را خارج کنید و اب آن را بگیرید. در واقع در عسل یک ترکیبی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش اکسیداسیون در آب سیب شود. این روش ساده ترین روش بوده و منجر به تغییر مزه اب سیب هم نمی شود.

استفاده از آب مرکبات

استفاده از اب مرکبات به خصوص استفاده از آب آناناس می تواند از بروز سیاهی و اکسید شدن آبمیوه پیشگیری کند. در واقع این میوه ها دارای اسید سیتریک می باشند و می توانند جلوی اکسیداسیون آبمیوه را بگیرند. برای این که این کار را انجام دهید نیاز است تا دو قاشق از اب مرکبات و با آناناس را به آبمیوه  اضافه کنید. تنها ایرادی که این روش با خود به همراه دارد این است که می تواند منجر به تغییر در مزه اب سیب ها شود ولی ماندگاری آن را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد.

جلوگیری از سیاه شدن آب سیب

استفاده از مرکبات به خصوص چند قطره لیمو می تواند اب سیب را به مدت بیش تری برای شما نگه دارد. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک دستور تهیه شربت کیوی و شربت انار مطالبی را مرتبط در این زمینه مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان