چرا مسئولان از برداشته شدن تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه مردم ناتوان هستند؟

روزنامه کیهان به نقل از «عصر ایران» نوشت: تصمیم‌گیری‌های ناشیانه و ضداقتصادی برخی مسئولان در حوزه سیاست داخلی و خارجی که مانع از رونق تولید و رشد اقتصادی ایران می‌شود با کدام منطق قابل بررسی و هضم است؟ دولت در حال اجرای برنامه افزایش قیمت آرد مصرفی صنایع و نانوایی‌های صنعتی است که البته منجر به افزایش قیمت کالاهایی مانند ماکارونی و نان فانتزی هم ...

چرا مسئولان از برداشته شدن تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه مردم ناتوان هستند؟

استدلال دولت در این‌باره این است که چون تفاوت قیمت آرد در داخل و خارج بسیار است در نتیجه آرد داخلی به سمت قاچاق به کشورهای همسایه حرکت می‌کند. همچنین این روند باعث می‌شود دولت سالانه یارانه بسیاری ارائه کند اما این یارانه صرف کالاهای قاچاق شده به همسایگان می‌شود.
حال سؤال اینجاست که چرا این منطق در سایر بخش‌ها و تصمیمات دولت جایی ندارد و چرا تنها محدود این موضوع شده است؟ مثلا چرا و با چه منطقی ایران و دقیق‌تر مردم ایران باید تحت تحریم‌های شدید اقتصادی باشند و این تحریم ادامه یابد؟ با کدام منطق اقتصادی، مسئولان از برداشته شدن تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه مردم ایران ناتوان هستند؟
با کدام منطق اقتصادی، مذاکرات هسته‌ای 20 سال ادامه دارد و به دنبال آن تحریم‌های گسترده‌ای علیه زندگی و کسب‌وکار مردم ایران اعمال شده است؟ آیا محدودیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری‌های خارجی، منطق اقتصادی دارد؟

مسئولان نمی‌توانند تصمیمات ضدمنطق اقتصادی بگیرند و روندی ضدمنطق اقتصادی را دنبال کنند و در کنار زدن تحریم‌های اقتصادی علیه مردم ایران ناتوان باشند و همزمان درباره نان و بنزین، مدعی منطق اقتصادی باشند».

21302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان