حریری: لبنان در نقطه عطف جدیدی قرار دارد

ایرنا نوشت: سعد حریری نخست وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان المستقبل گفت: انتخابات به پایان رسید و لبنان در نقطه شروع جدیدی قرار دارد.

حریری: لبنان در نقطه عطف جدیدی قرار دارد

«سعد حریری» نخست وزیر پیشین و رئیس جریان المستقبل لبنان که فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق در آورد و از شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور کناره گیری کرد، امروز (دوشنبه) در توئیتی نوشت: انتخابات به پایان رسید و لبنان در نقطه عطف جدیدی قرار دارد. پیروزی حقیقی ورود (تزریق) خون جدید به زندگی سیاسی است.

وی اضافه کرد: تصمیم ما برای کناره گیری [ از انتخابات پارلمانی ] درست بود. به لرزه درآوردن ساختارهای ناکارآمد سیاسی به معنای کناره گیری از مسئولیتمان نیست.

نخست وزیر پیشین لبنان افزود: ما بر تحقق آرزوهای حریری پافشاری می‌کنیم و قلب و خانه خود را به روی مردم باز می‌کنیم. از خداوند می‌خواهیم که از لبنان محافظت کند.

سعد حریری رییس جریان المستقبل و نخست وزیر پیشین لبنان چهارم بهمن سال گذشته (1400) در سخنانی که در محل اقامت خود در بیروت ایراد کرد، گفت که فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق در می‌آورم و در انتخابات پارلمانی شرکت نمی‌کنم و از خانواده خود در حزب المستقبل می‌خواهم که چنین برنامه‌ای را انجام دهند.

وی با این ادعا که متقاعد شده‌ام هیچ فرصت خوبی برای لبنان وجود ندارد، افزود: پس از ترور «رفیق الحریری» انتخاب بر عهده من بود که پروژه سیاسی او را ادامه دهم و نه اینکه خانواده الحریری در سیاست باقی بماند.

انتخابات پارلمانی لبنان دیروز (یکشنبه) در فضایی آرام و دموکراتیک برگزار شد و مشکل خاصی در آن گزارش نشد.

مسئولان برگزاری انتخابات، میزان مشارکت تقریبی در انتخابات پارلمانی لبنان را 41 درصد اعلام کرده اند.

مردم لبنان دیروز درحالی برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای رفتند که کارشناسان پیش بینی کرده بودند که ائتلاف حزب الله و هم پیمانانش بویژه در سایه اختلاف برخی احزاب و گسست جریان‌های زیر مجموعه گروه 14 مارس بار دیگر همانند سال 2018 میلادی پیروز میدان باشد.

مرحله اول و دوم این انتخابات ویژه لبنانی‌های خارج از کشور طی هفته گذشته در 58 کشور جهان برگزار شد که میزان مشارکت در آن 60 درصد بود.

جنبش امل به عنوان متحد حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان بامداد دوشنبه از پیروزی تمامی نامزدهای خود در حوزه‌های انتخابیه خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری «العهد» لبنان، جنبش امل اعلام کرد که تمامی 17 نماینده این گروه در حوزه‌های انتخابیه به مجلس راه یافتند.

نتایج نهایی انتخابات لبنان هنوز اعلام نشده است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان