وزارت دفاع روسیه: ۴۷۰ ملی‌گرای اوکراینی را نابود کردیم

همزمان با هشدارهای مسکو درباره گسترش ناتو و عضویت سوئد و فنلاند در این ائتلاف، وزارت دفاع روسیه نیز آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که در عملیات شبانه، بیش از 250 ستیزه‌جو که در کارخانه آزوفستال در ماریوپل مخفی شده بودند، سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شدند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کناشنکوف توضیح داد: «از دیروز، تسلیم شبه‌نظامیان واحد ملی آزوف و سربازان اوکراینی محاصره‌شده در کارخانه آزوفستال در ماریوپل آغاز شد. در روز گذشته، 265 ستیزه‌جو سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شده‌اند، 51 نفر از آنها نیز به شدت زخمی بودند».

وی طی نشست خبری با بیان اینکه نیروی هوایی روسیه 93 محل تجمع نیروهای مسلح اوکراین را نابود کرد، گفت که 9 پست فرماندهی و سه انبار مهمات در شهر نیکولایف منهدم شدند.

بر اساس این گزارش، این مقام روس اظهار داشت: «هواپیمایی عملیاتی تاکتیکی و نیروی زمینی ارتش 9 پست فرماندهی، 93 منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین سه انبار مهمات را در منطقه لوپاروو و شوچنکوو در منطقه نیکولایف هدف قرار داد».

ریانووستی در خبری دیگری به نقل از کناشنکوف نوشت: «نیروی هوافضای روسیه با موشک‌های بسیار دقیق یک پست برق راه آهن، دو پست فرماندهی اوکراین و یک مرکز ارتباطات، 28 منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی دشمن و دو انبار سلاح و مهمات را در خارکف منهدم کردند».

وی ادامه داد: «در نتیجه این حملات، بیش از 470 ملی‌گرا کشته شدند و 68 واحد تجهیزات نظامی از کار افتادند. همچنین دو مقر فرماندهی و یک مرکز ارتباط شامل تیپ 30 مکانیزه در منطقه باخموت، 28 منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی، دو انبار سلاح و مهمات راکتی و توپخانه ای در مناطق شهرک های اوگلدار مورد اصابت قرار گرفت».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه در عملیات شب گذشته مجموعا 224 منطقه متمرکز نیروهای مسلح اوکراین هدف حملات موشکی قرار گرفت، اعلام کرد: «نیروهای موشکی روسیه 4 آتش بار گراد، 2 ایستگاه راداری، 6 پست فرماندهی نیروهای اوکراینی و 12 توپخانه و خمپاره‌انداز را منهدم کردند».

به نوشته ریانووستی، کناشنکوف همچنین افزود: «سیستم‌های پدافند هوایی روسیه 23 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را منهدم کردند. همچنین در منطقه چرنوبایفکا در منطقه خرسون، هشت راکت رهگیری شد».

وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، بیش از 900 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی منهدم شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی، 168 فروند هواپیما، 125 بالگرد، 912 هواپیمای بدون سرنشین، 309 سامانه موشکی ضدهوایی، 3134 دستگاه تانک و سایر تجهیزات جنگی استفاده شده است».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان