رزمایش تاجیکستان در نزدیکی مرز افغانستان

پس از گزارش‌ها درباره درگیری طالبان و نیروهای مرزی تاجیکستان، منابع محلی از برگزاری رزمایش نیروهای تاجیکستانی در نزدیکی مرز افغانستان خبر می‌دهند.


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پس از اعلام درگیری طالبان و نیروهای مرزی تاجیکستان در نزدیکی گمرک «شیرخان»، منابع محلی در «قندوز» از برگزاری رزمایش نظامی توسط ارتش تاجیکستان در نزدیکی این گذرگاه مرزی با افغانستان خبردادند.

به گفته منابع، این رزمایش یک ساعت ادامه داشته و هیچگونه درگیری‌ یا تنش میان افراد طالبان و نیروهای مرزی تاجیکستان صورت نگرفته است.

منابع افزودند که صدای شلیک سلاح‌های سبک و سنگین در این منطقه نیز شنیده شده است که مربوط به رزمایش نظامی ارتش تاجیکستان بوده است.

گفتنی است که هفته گذشته از شهرستان «خواجه غار» ولایت «تخار» نیز 4 راکت به‌سوی خاک تاجیکستان شلیک شد که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

پیش از این نیز «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان مدعی شده بود که «بیش از 40کمپ و مرکز آموزش تروریست‌ها در ولایت‌های شمال شرق افغانستان وجود دارد که بیش از 6000 شبه نظامی را در خود جای داده است».

وی پس از این اظهارات به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی پیشنهاد داد تا یک کمربند امنیتی در اطراف افغانستان ایجاد کنند.

این درحالی است که طالبان تاکید دارد که اجازه تهدید دیگر کشورها از خاک افغانستان را نخواهد داد و امنیت سراسری در این کشور تامین است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان