العربی الجدید گزارش داد؛

کمبود شدید آرد در لبنان

همزمان با افزایش قیمت سوخت و کاهش ارزش لیره لبنان در برابر دلار، اتحادیه نانوایان در این کشور اعلام کرد که ذخیر آرد برای سه روز وجود دارد.

 

به گزارش تابناک ، العربی الجدید گزارش داد: امروز و هم‌زمان با کاهش ارزش لیره لبنان در برابر دلار، قیمت سوخت در این کشور افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت یک گالن بنزین 98 اوکتان که در هفته گذشته 518 هزار لیره لبنانی بود امروز به 552 هزار لیره (18.5 دلار، بر اساس قیمت دلار در بازار آزاد) و قیمت یک گالن بنزین 95 اوکتان که در هفته گذشته 507 هزار لیره بود امروز به 542 هزار لیره افزایش یافته است. قیمت گاز و گازوئیل نیز به همین نسبت افزایش یافته است.

روند صعودی قیمت دلار در بازار آزاد لبنان نیز ادامه دارد و قیمت هر دلار صبح امروز (سه‌شنبه 17 مه) به حدود 30 هزار و 100 لیره لبنانی رسید.

در حالی که افکار عمومی لبنان درگیر نتایج انتخابات این کشور است، بحران آرد نیز دوباره در این کشور جدی شده است.

اتحادیه نانوایان لبنان عصر دیروز اعلام کرد که کشور دو هفته است که با کمبود شدید آرد مواجه است و برای ملاحظه موضوع انتخابات و خودداری از ایجاد بحران جدید این موضوع رسانه‌ای نشده است.

این اتحادیه تأکید کرده که با پایان انتخابات باید فورا سراغ موضوع گندم رفت چون ذخیره آرد نانوایی‌ها فقط برای 3 روز کفاف می‌کند و این در حالی است که نانوایی‌های لبنان به اندازه 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان