حمل تابوت دشمن دیرینه، انتقامی پس از ۱۱ سال/عکس

ورزش سه نوشت: هواداران سمپدوریا با دردست‌داشتن تابوت‌هایی منقش به لوگوی رقیب همشهری خود یعنی جنوا، سقوط این تیم به سری بی را جشن گرفتند.

حمل تابوت دشمن دیرینه، انتقامی پس از 11 سال/عکس

شکست 3 بر صفر برابر ناپولی به منزله سقوط قطعی جنوا به رقابت‌های سری بی ایتالیا بود. تیمی با 129 سال قدمت که آنها را به قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال ایتالیایی تبدیل کرده است که همچنان پابرجاست و در رقابت‌های فوتبال این کشور حضور پیدا می‌کند.

شهر جنوا مرکز استان جنوا در شمال غرب ایتالیا در ناحیه لیگوریا و بندری کنار خلیج جنوا در قسمتی از دریای لیگوریا است که دو تیم در سطح نخست رقابت‌های فوتبال ایتالیا دارد. باشگاه جنوا تیم نخست این شهر است و سمپدوریا که همشهری آنها و رقیب دیرینه و دشمن خونی جنوا محسوب می‌شود.

همواره و طی سال‌های گذشته رقابت سختی میان دو تیم جنوا و سمپدوریا وجود داشته است. شهرآورد دلا لانترنا به دربی بین دو تیم اطلاق می‌شود که این مسابقه در ورزشگاه لوئیجی فراری برگزار می‌شود و هر دو باشگاه به‌صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند. نام این شهرآورد، به فانوس دریایی شهر جنوا اشاره دارد.

اما با سقوط جنوا به دسته پایین‌تر، دربی دلا لانترنا در فصل آینده سری آ برگزار نخواهد شد و این مسئله موجی از شادی را در میان هواداران رقیب یعنی سمپدوریا ایجاد کرده است که البته این مسئله ریشه تاریخی و انتقام یک رخداد قدیمی را دارد.

دقیقاً 11 سال پیش و در می 2011 بود که سقوط سمپدوریا به رقابت‌های سری بی ایتالیا با شکست در هفته سی و هفتم سری آ برابر پالرمو قطعی شد. باتوجه‌به پیروزی لچه و افزایش فاصله این تیم با سمپدوریا به عدد 4، عملاً جبران این اختلاف در هفته پایانی غیرممکن بود و سقوط شاگردان ماسیمو ماکارونه به دسته پایین‌تر رسمی شد.

چند روز بعد و در دیدارهای هفته پایانی سری آ، جنوا در همان ورزشگاه مشترک به مصاف چزنا رفت و هواداران این تیم به مدت 5 دقیقه برای سقوط رقیب خود سکوت کردند. در پایان بازی که با برتری 3 بر 2 جنوا همراه شد، هواداران این تیم که تعداد آنها بیش از 30 هزار نفر بود، با اجتماعی عظیم در خیابان‌های این شهر مراسم تشییع نمادین سمپدوریا را با تابوت‌هایی منقش بر لوگوی این باشگاه برگزار کردند.

این اجتماع 30 هزارنفری پس از 11 سال جبران شد و امسال نوبت به طرفداران رقیب رسید تا انتقام خود را بگیرند. با شکست جنوا و قطعی شدن سقوط آنها به سری بی، این بار نوبت طرفداران همسایه بود تا جبران مافات کرده و با تابوت‌هایی که لوگوی جنوا بر آن نقش بسته، در خیابان‌های شهر رژه بروند.

هزاران نفر با دردست‌داشتن بنرها و اهتزاز پرچم‌ها در خیابان‌ها راهپیمایی کردند و آهنگ‌هایی خواندند که شاید در مورد مرگ جنوا بود. بسیاری در میدان شهر گرد هم آمدند، جایی که جشن‌ها تا نیمه‌شب نیز ادامه داشت تا بلکه همسایگان خود را با انتقامی شیرین بابت سقوط 11 سال قبل، تحریک کنند.

حمل تابوت دشمن دیرینه، انتقامی پس از 11 سال/عکس

حمل تابوت دشمن دیرینه، انتقامی پس از 11 سال/عکس

حمل تابوت دشمن دیرینه، انتقامی پس از 11 سال/عکس

بیشتر بخوانید:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان