حسن نیت و اراده لازم ایران برای رسیدن به توافق

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حسن نیت و اراده لازم جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق در وین تأکید کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز جمعه در تماس جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وی، در خصوص آخرین تحولات مربوط به گفتگو‌های وین برای لغو تحریم‌ها و مهمترین تحولات بین المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، با اشاره به سفر اخیر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، اظهار داشت، در سفر ایشان ابتکاراتی مورد بررسی قرار گرفته است.

امیرعبداللهیان با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران در توافق قوی و پایدار گفت، تهران حسن نیت و اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق داراست.
وی از تلاش‌های سازنده جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا معاون وی تشکر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به بحران اوکراین اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده است که مخالف کاربرد جنگ از جمله در اوکراین است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این که ایران هیچگاه استاندارد دوگانه در قبال بحران یمن، افغانستان، اوکراین و … اتخاذ نکرده است، بیان داشت، جمهوری اسلامی ایران هر دو طرف درگیری را در کی‌یف و مسکو به گفتگو و پایان دادن به جنگ دعوت می‌کند و راه حل برون رفت از این بحران را تمرکز بر دیپلماسی و گفتگو می‌داند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگو‌های خود با وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین در ماه‌های اخیر، از آمادگی کشورمان برای حمایت از صلح و امنیت و میانجی​ گری خبر داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو ضمن تاکید بر ابتکارات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات وین، گفت: ما اکنون در مسیر جدید تداوم گفتگو و تمرکز بر راه حل‌ها قرار داریم.

بورل افزود: ما مصمم هستیم در تماس مستمر بین تهران و واشنگتن به منظور نزدیک ساختن دیدگاه‌ها به تلاش خود ادامه دهیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: در رسیدن به نتیجه خوب امیدوار هستم.

بورل همچنین از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران اوکراین تقدیر نمود و تلاش‌های ایران برای دعوت طرفین به گفتگو و پیشنهاد آتش بس را ناشی از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران دانست. وی تأکید کرد، متاسفانه طرفین یکدیگر را به نداشتن اراده برای گفتگو متهم می‌کنند و در چنین شرایطی رسیدن به صلح دشوار خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان