امید زلنسکی به اموال خارجی روسیه برای گرفتن غرامت

ایسنا نوشت: ولودیمیر زلنسکی به متحدان ‌کی‌یف پیشنهاد داد که طی یک معاهده رسمی، غرامت دهی روسیه را برای آسیب‌هایی که در جنگ به اوکراین وارد کرده است، تضمین کنند.

امید زلنسکی به اموال خارجی روسیه برای گرفتن غرامت

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که می‌گوید روسیه سعی دارد تا حد ممکن زیرساخت‌های کشورش را تخریب کند، گفت چنین معاهده‌ای به کشورهایی که در فکر اقدامات خشونت‌آمیز و خصمانه هستند نشان می‌دهد که باید بهای اقداماتشان را بپردازند.

او در پیامی ویدئویی گفت: از کشورهای شریک دعوت می‌کنیم تا یک توافق چندجانبه را به امضا رسانده و با ایجاد یک مکانیزم، تضمین کنند که تمامی افرادی که از اقدامات روسیه آسیب دیدند، غرامت دریافت خواهند کرد.

زلنسکی گفت، تحت چنین توافقی، بودجه‌ها و دارایی‌های روسیه در کشورهای امضاکننده مصادره شده و به یک صندوق ویژه غرامت منتقل می‌شوند.

وی افزود: این عادلانه خواهد بود و روسیه سنگینی همه موشک‌ها، بمب‌ها و گلوله‌های توپ‌هایی که به سوی ما شلیک کرده است را احساس خواهد کرد.

کانادا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که قوانین تحریم‌های خود را به نحوی تغییر می‌دهد که دارایی‌های خارجی ضبط‌ شده یا تحریم‌شده به عنوان غرامت میان قربانیان تقسیم شده و یا برای کمک به بازسازی یک کشور پس از جنگ استفاده شود.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان