تاکید بورل بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات وین

ایرنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران درباره گام‌های بعدی ازسرگیری اجرای برجام اظهار کرد: هرچه بیشتر منتظر بمانیم جمع‌بندی مذاکرات دشوارتر می‌شود.

تاکید بورل بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات وین

جوسپ بورل عصر شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که با حسین امیرعبداللهیان درباره مسائل فوری دوجانبه و گام‌های بعدی برای ازسرگیری اجرای برجام گفت‌وگو کرده است.

وی ادامه تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای توافق سال 94 را مهم خواند و افزود: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، نتیجه گیری مذاکرات دشوارتر می شود.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از 20 اسفند 1400 به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده بود و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند.

آمریکا مدعی است: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای 2015 است، باید به نگرانی‌های آمریکا فراتر از برجام رسیدگی کند.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با جوسپ بورل، به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران در توافق قوی و پایدار اشاره و تصریح کرد که تهران برای رسیدن به توافق نهایی در وین حسن نیت و اراده لازم را دارد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان