۹ دلیل برای اینکه نوزاد شما شب نمی‌خوابد

خواب توسط ساعت بیولوژیکی تنظیم می‌شود. برای اینکه نوزاد خوب بخوابد وفادار بودن به یک ریتم واقعی برای وعده‌های غذایی، زمان بیدار شدن و رفتن به رختخواب ضروری است. منظور این است که نوزاد شما باید تفاوت روز و شب را تشخیص دهد. به عنوان مثال در طول شب با او به آرامی و در روز با صدای بلندتر صحبت کنید.

9 دلیل برای اینکه نوزاد شما شب نمی‌خوابد

یک ریتم همیشگی ندارید:

خواب توسط ساعت بیولوژیکی تنظیم می‌شود. برای اینکه نوزاد خوب بخوابد وفادار بودن به یک ریتم واقعی برای وعده‌های غذایی، زمان بیدار شدن و رفتن به رختخواب ضروری است. منظور این است که نوزاد شما باید تفاوت روز و شب را تشخیص دهد. به عنوان مثال در طول شب با او به آرامی و در روز با صدای بلندتر صحبت کنید.

چراغ‌ها را روشن می‌گذارید:

نور‌ها می‌توانند حواس نوزاد را پرت کنند و نگذارند بخوابند.

به علائم خواب آلودگی کودک توجه نمی‌کنید:

اغلب والدین سیگنال‌های خواب نوزاد را اشتباه تعبیر می‌کنند و نسبت به آن حساس نیستند. وقتی می‌بینید که او خمیازه می‌کشد وقت آن است که او را بخوابانید. به همین ترتیب توجه به این نکته مهم است که وقتی نوزاد به خواب عمیق می‌رود ممکن است بسیار بی‌قرار باشد.

نوزاد دچار اختلال خواب شده است:

اختلال خواب نوزاد می‌تواند باعث ناراحتی و کمبود خواب شود. در این صورت ممکن است نوزاد زیاد گریه کند و بی‌قرار شود.

 ساعت خواب آن‌ها تنظیم نشده است:

نوزادان نمی‌توانند تفاوت روز و شب را تشخیص دهند. ساعت بیولوژیکی آن‌ها که دوره‌های بیداری و خواب را تنظیم می‌کند هنوز تنظیم نشده است. در اکثر نوزادانی که از زایشگاه بیرون می‌آیند مراحل خواب کوتاه است و اغلب با مراحل بیدار شدن برای شیر دادن قطع می‌شود.

نوزاد دچار بیماری شده است:

تظاهرات مربوط به رشد او می‌تواند خواب کودک شما را مختل کند. این شامل قولنج نوزاد، مشکلات دندان درآوردن، عفونت گوش و بیماری ریفلاکس که یک بیماری بسیار دردناک است کودک را اذیت می‌کنند. علاوه بر این برخی از بچه‌ها از حساسیت به شیر گاو رنج می‌برند و ممکن است بی‌قرار و تحریک‌پذیر شوند.

نوزاد گرسنه است:

ممکن است در تنظیم یک برنامه منظم تغذیه و خواب با رشد نوزادتان مشکل داشته باشید زیرا نیاز‌های او تغییر خواهد کرد. با این حال وظیفه شما به عنوان والدین این است که وعده غذایی مورد نیاز او را فراهم کنید. نوزادان گرسنه نمی‌خوابند و مطمئناً عصبانیت خود را از طریق فریاد زدن یا گریه ابراز می‌کنند. شاید وقت آن رسیده باشد که در نظر بگیرید که آیا نوزاد شما زود از خواب بیدار می‌شود یا در به خواب رفتن مشکل دارد یا خیر.

 در طول روز زیاد چرت می‌زند:

نوزادانی که در طول روز زیاد چرت می‌زنند در خواب شبانه دچار مشکل می‌شوند. همچنین اگر نوزاد شما در طول روز چرت نمی‌زند خواباندن او در شب ممکن است چالش برانگیز باشد. در 4 ماه اول نوزادان هر زمانی می‌خوابند اما پس از آن یک الگوی خواب ایجاد می‌شود.

 بگذارید نوزاد در اتاق خودش بخوابد:

ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به آن‌ها آموزش دهید تا خودشان بخوابند. به همین دلیل چند روز اول ممکن است چالش برانگیز باشد و کودک شما ممکن است مشکل خواب داشته باشد.

 

نتیجه‌گیری:

اگر نوزاد شما کم می‌خوابد مشکلی وجود ندارد. در ماه‌های اول زندگی نوزاد ممکن است حتی در شب نیز چرخه‌های خواب کوتاهی داشته باشد. به جای در نظر گرفتن کمیت خواب به کیفیت آن فکر کنید.

 

منبع:

mutsy.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان