گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوچستان پاکستان

به دنبال آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌ها و مراتع ایالت بلوچستان پاکستان، همجوار مرزی با استان سیستان و بلوچستان که تاکنون چندین کشته و ده‌ها نفر ناپدید شده اند، جمهوری اسلامی ایران برای کمک به کشور همسایه در غلبه بر این آتش‌سوزی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مناطق جنگلی، مراتع و زمین‌های کشاورزی از جمله درختان زیتون و چلغوزه در مناطق "ژوب، شیرانی و تورغور" واقع در ایالت بلوچستان از یک هفته گذشته شاهد آتش سوزی بود و در روزهای اخیر به گستردگی آن نیز اضافه شده است.

گزارش منابع خبری پاکستان از گستردگی آتش سوزی حکایت دارد و گفته می‌شود تاکنون سه نفر کشته، ده‌ها نفر مصدوم و شماری نیز در حوالی جنگل‌های آسیب دیده ناپدید شده اند.

با توجه به ضعف زیرساخت‌های ارتباطی در ایالت بلوچستان و نبود امکانات لازم به ویژه هواپیماهای مخصوص اطفای حریق در ارتفاعات بالا، دولت پاکستان از آمادگی کشور همسایه، ایران برای کمک به غلبه بر آتش سوزی در جنگل‌های بلوچستان خبر داد.

وزیر راه و ارتباطات پاکستان و سروزیر ایالت بلوچستان ساعاتی پیش در یک کنفرانس خبری در منطقه "ژوب" اعلام کردند: کشور دوست و همسایه ایران قرار است برای کنترل آتش‌سوزی‌ها به ما کمک کند.

«عبدالواسع» وزیر راه پاکستان با اشاره به هماهنگی و درخواست دولت فدرال با مقام‌های ذیربط در ایران، گفت: قرار است ایران هواپیمای مخصوص خود را به بلوچستان اعزام کند و سپس عملیات گسترده اطفای حریق آغاز خواهد شد.

آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوچستان پاکستان وضع اضطراری در این استان را در پی داشته و ارتش و مرزبانی در کنار نهادهای دولتی در حالت آماده باش بسر می‌برند.

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که آتش سوزی در منطقه "شیرانی" ایالت بلوچستان چندین کیلومتر گسترش یافته و به دلیل هوای گرم، طبعیت غیر قابل دسترس و بادهای خشک همچنان ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان