۷۰ درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب سازی

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: حدود ۷۰ درصد معابر و اماکن شهری و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در یزد نیازمند مناسب‌سازی معابر هستند.

70 درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب سازی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، فخر السادات خامسی در نشست کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: زمانی که بحث مناسب‌سازی صورت می‌گیرد صرفا معلولان مرود توجه نیستند و علاوه بر این عزیزان، اقشار دیگری از جمله سالمندان، زنان باردار و کودکان هم مطرح می‌شوند که بالغ بر 100 هزار نفر در یزد هستند.

وی افزود: برای نخستین بار در سال 1397 طرح هر منطقه یک پارک یک معبر در شهر یزد آعاز شد و در هر منطقه یک پارک مناسب‌سازی صورت گرفت.

خامسی تصریح کرد: با توجه به این اقدام، ناضران معلول در تمامی طرح‌های شهرداری به کار گرفته شد و طرح‌ها حتما باید به تایید این شخص می‌رسید. در حال حاضر به صورت کلی نزدیک به 70 درصد از کل معابر و اماکن یزد نیازمند مناسب‌سازی هستند و باید برای آن اقدامات مناسب صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در حوزه حمل و نقل 160 دستگاه اتوبوس در یزد داریم که 30 مورد آن برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند، ولی مابقی این اتوبوس‌ها اصلا قابلیت مناسب‌سازی ندارند.

خامسی افزود: در نخستین اقدام، کمیته مناسب‌سازی شورای شهر گزارش‌گیری از نقاط ضعف اقدامات صورت گرفته و نیازهای سطح شهر برای مناسب‌سازی در حال انجام است تا بتوان بهترین برنامه‌ریزی برای این زمینه گرفته شود.

عضو شورای شهر تأکید کرد: قرار شده که علاوه بر ناظران افتخاری معلول، انجمن‌ها هم یک نماینده داشته باشند تا با این ناظران مرتبط باشند و به این وسیله مناسب‌سازی طرح‌ها بدون هیچ مشکلی انجام شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان