آگاهی نو ارتش سرّی روسیه را فاش می‌کند

داستان جلد این شماره مجله «آگاهی نو» درباره ایران و روس است با عنوان «ارتش سرّی»؛ با پرونده‌هایی درباره سیاست و دیپلماسی و اقتصاد امروز روسیه، مرور روابط ایران با روسیه تزاری و شوروی کمونیستی در ۲۰۰ سال اخیر و پژوهشی درباره جاسوسان روس، حزب توده و جمهوری اسلامی به قلم محمد قوچانی با عنوان «شیطان اکبر».

آگاهی نو ارتش سرّی روسیه را فاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شماره هفتم مجله «آگاهی نو» (فروردین و اردیبهشت 1401) به صاحب‌امتیازی و سردبیری محمد قوچانی منتشر شد. داستان جلد این شماره درباره ایران و روس است با عنوان «ارتش سرّی»؛ با پرونده‌هایی درباره سیاست و دیپلماسی و اقتصاد امروز روسیه، مرور روابط ایران با روسیه تزاری و شوروی کمونیستی در 200 سال اخیر و پژوهشی درباره جاسوسان روس، حزب توده و جمهوری اسلامی به قلم محمد قوچانی با عنوان «شیطان اکبر».

علی ربیعی در گفت‌وگویی ویژه، ناگفته‌هایی درباره نفوذ ‌حزب ‌توده‌ در ارکان‌ کشور و نگاه ایران به فروپاشی شوروی بیان کرده است؛ دیروز و امروز روسیه و روابط آن‌ها با ایران نیز در آثار و گفتاری از سعید لیلاز، موسی غنی‌نژاد، مازیار بهروز، رودی مته، نعمت‌الله ایزدی و علی فراستی مرور شده است.

گفت‌وگوی تفصیلی این شماره مجله با محمود واعظی است، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور سابق که او به این پرسش‌ها پاسخ داده است: روحانی کجاست؟ آیا روحانی در انتخابات 1400 منفعل بود؟ آیا حزب اعتدال و توسعه حزب حاکم در دولت روحانی بود؟ آیا روابط دولت روحانی و جبهه اصلاحات تیره شد؟ آیا واعظی، ظریف را از سفر بشار اسد بی‌خبر گذاشت؟ ناگفته‌های انتشار فایل صوتی ظریف چه بود؟ و...

«آگاهی نو» به مناسبت درگذشت رضا براهنی و محمدعلی اسلامی ندوشن، آثار و گفتار منتشرنشده‌ای از آن‌ها را چاپ کرده است. جواد مجابی و یوسفعلی میرشکاک از براهنی نوشته‌اند؛ احمدرضا کریمی، هم‌سلولی سابق براهنی در زندان پیش و پیش از انقلاب برای اولین بار ناگفته‌هایی از بازداشت و آزادی او را بیان کرده است. شیرین بیانی، محمدجعفر یاحقی، فریدون مجلسی و کریم فیضی نیز از اسلامی ندوشن گفته‌اند.

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم، گفت‌وگوهایی با سید مصطفی محقق‌داماد و رسول جعفریان شده است. همچنین در پرونده‌ای آرای آرامش دوستدار با نامه‌ای از رضا داوری اردکانی و گفت‌وگوهایی با شروین مقیمی، روح‌الله اسلامی و محمد عثمانی بررسی شده است.

«آگاهی نو» به بهانه اکران فیلم «موقعیت مهدی» آن را نقد و بررسی کرده است. یادنامه‌ای نیز درباره عمران صلاحی منتشر و در آن با فرزندان او گفت‌وگو کرده است. عمادالدین باقی در مقاله‌ای به ناموس‌کشی و ناموس‌ستیزی پرداخته و محمد فاضلی نیز در مقاله خود مساله میانکاله را بحران توسعه پایدار نامیده است.

«آگاهی نو» گزارش‌های سیاسی نیز درباره دیدار روزنامه‌نگاران با سید ابراهیم رئیسی، زندگی سیاسی آیت‌الله ری‌شهری، ارتباط سفر خانواده قالیباف به ترکیه با جدایی عدالتخواهان از اصولگرایان، درگذشت مادلین آلبرایت و پیروزی امانوئل مکرون و نامه تازه‌منتشرشده احسان طبری به عبدالکریم سروش دارد؛ با یک عکس منتشرنشده از پیکر احسان طبری.

«آگاهی نو» شماره 7 در 400 صفحه با قیمت 100 هزار تومان در حال پیش‌فروش است و به زودی به پیشخوان کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های سراسر کشور خواهد رفت.

«آگاهی نو» ارتش سرّی روسیه را فاش می‌کند

«آگاهی نو» ارتش سرّی روسیه را فاش می‌کند

259259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان