نایب رئیس مجلس : دولت تذکرات نمایندگان مردم را جدی بگیرد

ایسنا نوشت : معاون پارلمانی دولت پیش از این چندین باز از تعداد زیاد تذکرها و سوالات نمایندگان گلایه کرده بود. سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در تاریخ ۲۷ فروردین خبر داده بود که ۱۴۶۷ تذکر و۱۳۱۴ سوال  از سوی نمایندگان مطرح شده است. او گفت که تعداد این سوالات و تذکرات «زیاد» است.

نایب رئیس مجلس : دولت تذکرات نمایندگان مردم را جدی بگیرد

عبدالرضا مصری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با لحنی توام با خواهش و تهدید، خطاب به معاونان پارلمانی دولت گفت:« از معاونان پارلمانی تقاضا دارم به تذکرات نمایندگان توجه جدی بفرمایند و جلساتی تشکیل شود چرا که اینها صدای ملت عزیز ایران اسلامی است که در قالب تذکر در مجلس مطرح می‌شود. اگر به این تذکرات رسیدگی نشود، مراحل بعدی سخت‌تر خواهد شد. خواهش می‌کنم دولت تذکرات نمایندگان مردم را جدی بگیرد.»

تقاضای مصری در حالی مطرح شد که معاون پارلمانی دولت پیش از این چندین باز از تعداد زیاد تذکرها و سوالات نمایندگان گلایه کرده بود. سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در تاریخ 27 فروردین خبر داده بود که 1467 تذکر و1314 سوال از سوی نمایندگان مطرح شده است. او گفت که تعداد این سوالات و تذکرات «زیاد» است.

حسینی پیش از این در تاریخ 15 آذر سال گذشته بیان کرد:« 255 مورد سوال از دولت انجام شده است و به 4/5 برابر قبل رسیده است که این حق نمایندگان است، ولی اگر وزرا دائم قرار باشد به سوالات پاسخ دهند به کار خود نمی رسند. 100 سوال را فقط سه نماینده مطرح کرده اند.»


 نایب رئیس مجلس : دولت تذکرات نمایندگان مردم را جدی بگیرد

بیشتر بخوانید :

البته حسینی نیمه پر لیوان را دیده و نسبت به طرح این تعداد سوالات و تذکرات که به عقیده او زیاد است، نگاه خوش بینانه هم دارد. او درباره دلیل تعداد زیاد سوالات و تذکرات تصریح می کند که« یک دلیل این تذکرات و سوال، امیدواری به اقدامات دولت است زیرا اگر آنها ناامید بودند اصلا این سوالات را مطرح نمی کردند. آنها همچنین دولت را از آن خود می دانند.» البته حسینی به مساله دیگری هم اشاره دارد و می گوید که« شاید برخی نمایندگان هم کمتر در مسایل اجرایی تجربه دارند.»

از سویی قاسم جعفری معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری هم خبر داده است که فقط یک نماینده به دولت 1600 تذکر داده است. او می گوید که «به نماینده محترمی دوستانه گفتم می دانی چند سوال مطرح یا امضا کرده ای؟ گفت 10 -12 سوال اما به او گفتم 849 سوال را امضا کرده ای.»

جعفری در 16 بهمن سال گذشته جواب مصری را داده بود. او درباره تذکرات نمایندگان مجلس به ایسنا گفته بود که«خیلی از تذکرات، تذکر نیست بلکه خواسته است. 70 -80 درصد تذکرات در واقع خواسته است. مثلا تذکر به رئیس جمهور بابت تعجیل سفر به فلان استان که خواسته است و تذکر نیست. برخی از تذکرات هم سوال است. تذکر هم جواب ندارد.»

220

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان