نکات وکس بدن و اصول مهم آن

وکس صورت و بدن از جمله روش های معمول و کاربردی به منظور از بین بردن موهای اضافی بدن بوده که توسط ماده ای به نام موم انجام می گیرد و در صورت انجام گرفتن آن در منزل هزینه کمتری را به همراه دارد. این روش علاوه بر مزایایی که دارد معایبی را نیز به دنبال داشته به همین خاطر رعایت نکات وکس بدن قبل و بعد اجرای کار مهم بوده و باید به آن توجه گردد.

نکات وکس بدن و اصول مهم آن
یکی از تکنیک های موثر در جهت حذف موهای زائد بدن که در خانه نیز قابل انجام می باشد وکس کردن است که نیاز به رعایت و توجه به یک سری موارد و اصول مهم قبل و بعد انجام آن می باشد چرا که در غیر این صورت امکان دارد مشکلاتی را برای پوست به همراه داشته باشد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به منظور آگاهی و یادگیری شما عزیزان به بررسی نکات وکس بدن بپردازیم.

آشنایی با اصول و نکات وکس بدن

به طور کلی روش های متنوعی برای از بین بردن موهای اضافه در نقاط مختلف بدن وجود دارد که از جمله بهترین آن ها می توان به وکس صورت و بدن اشاره کرد که در اثر انجام آن سلول های مرده از بین رفته و لایه برداری پوست صورت می گیرد. رعایت اصول مربوطه و توجه به نکات وکس بدن امری ضروری در این زمینه بوده چرا که در صورت عدم احتیاط و استفاده از وکس نامناسب ممکن است پیامدهای مختلفی همچون کبودی، ایجاد جوش، تحریک شدن و ایجاد زخم و بروز چین و چروک در قسمت های مختلف پوست بدن را به دنبال داشته باشد.

نکات اساسی در هنگام انجام اپیلاسیون

  •  بلیط کیش
  •  خرید انواع قهوه

بهتر است بدانید که شیوه های دیگری از قبیل سفید کردن موها، الکترولیز، لیزر تراپی و … نیز در این رابطه وجود دارد که مورد استفاده قرار گرفته می شود اما وکس کردن از جمله روش های رایج بوده که به تازگی نیز انواع متفاوتی از آن با نام های گوناگونی همچون جلبک دریایی، شمع و … شناخته می شود. همچنین باید گفت وکس بدن در مقایسه با بند انداختن زمان کمتری طول کشیده و درد کمتری را به همراه دارد.

از بهترین مزایای اصلاح با وکس موزدایی عمیق پوست و سفت و بسته شدن منفذ های آن است. این روش در واقع بهترین انتخاب برای افرادی بوده که به اصلاح صورت حساسیت داشته و یا موهای زائد دارند. کیت های وکس خانگی برای اشخاصی که زمان و هزینه انجام این کار را به شکل حرفه ای ندارند در دسترس می باشد.

اصول مهم قبل و بعد انجام اپیلاسیون

بنابراین اگر جزء آن دسته از اشخاصی هستید که به دنبال بهترین روش برای پاکسازی و کاهش رشد موهای اضافه بدن خود هستید از جمله آیتم هایی که می توانید مورد انتخاب قرار دهید موم انداختن و وکس بدن است. هنگامی که افراد این شیوه را بکار می گیرند برای زمان زیادی از لحاظ پاکسازی و اپیلاسیون موهای اضافی خیالشان آسوده می باشد چرا که اغلب موها پس از انجام موم دو الی هشت هفته به طول می انجامد تا رشد نمایند. بدین ترتیب به منظور از بین بردن موهای زائد تا زمان زیادی انتخاب وکس بدن و صورت مناسب ترین گزینه می باشد.

توصیه ها و اقدامات مهم قبل و بعد انجام وکس بدن

به عبارت کلی داشتن پوستی نرم، صاف و بدون مو خیلی پسندیده و عالی می باشد. ولی به منظور این که تجربه خوبی از اپیلاسیون داشته باشید و هیچ نوع عفونت و زخمی پس از وکس کردن بر روی پوست ظاهر نگردد نیاز است پیش از انجام وکس و بعد از انجام آن نکاتی را رعایت نمایید که در ادامه به معرفی و شرح آن ها پرداخته ایم.

نکات اساسی وکس کردن بدن و صورت

آماده کردن پوست :

انجام این امر پیش از وکس کردن شاید به ظاهر بدون اهمیت باشد ولی مهم ترین قسمت وکس کردن تلقی می شود. به منظور آماده سازی پوست در آغاز اطمینان یابید که پوست به طور کامل تمیز و عاری از هر نوع آلودگی یا ذره های اضافی باشد. برای انجام این کار در آغاز پوست خود را با استفاده از پاک کننده ملایم شستشو داده و بعد حدود 10 الی 15 دقیقه مانده به وکس کردن چند قطعه یخ بر روی پوست مالیده تا پس از وکس کردن جوش نزنید.

بررسی اندازه و بلندی موها :

موهای بدن بایستی پیش از وکس شدن تا میزان مشخصی یعنی حداقل تا حدود نیم سانتی متر رشد کرده باشند تا خیلی راحت بر روی سطح پوست قابل مشاهده باشند و بتوانید با انجام وکس این موها را از بین ببرید. ضمن این که باید بدانید که اپیلاسیون بیش از اندازه نیز می تواند موجب شل شدن پوست گردد. بدین ترتیب نیاز است که پیش از هر دفعه وکس کردن اندازه موها را مورد بررسی قرار دهید و زمانی که به حد کافی رشد کردند این عمل را انجام دهید.

نکات مهم وکس بدن و صورت

رعایت موارد بهداشتی :

دست ها، محیط و لوازمی که برای وکس کردن در خانه مورد استفاده قرار گرفته می شود را به طور کامل تمیز نمایید. این مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا در زمان اپلاسیون امکان دارد زخم یا جراحتی بر روی پوست به وجود آید و در صورتی که بهداشت رعایت نگردد امکان دارد آلودگی و باکتری به درون پوست راه یافته و سبب بروز عفونت شود. همچنین لازم است که ابزار و لوازم اپلاسیون را نیز با الکل ضدعفونی و تمیز نمایید.

خودداری از انجام وکس در زمان قاعدگی :

در زمان هایی همچون قاعدگی که درجه حرارت بدن در میزان بالایی قرار گرفته وکس انجام ندهید چرا که تغییرات هورمونی و درونی وکس کردن را برای فرد آزار دهنده می کند. همینطور پوست در این دوره در مقایسه با روزهای دیگر حساسیت بیشتری نشان می دهد. از جمله علل ایجاد جوش بعد وکس کردن انجام این عمل در هنگام قاعدگی می باشد. بدین ترتیب برای این که درگیر جوش های قرمز و آزار دهنده نشوید در این دوره زمانی وکس انجام ندهید.

اصول و نکات مهم وکس بدن

عدم استفاده از لایه بردار :

هیچ موقع پیش از وکس کردن پوست از لایه بردار استفاده نکنید. چرا که با این عمل پوست شما حساسیت بیشتری نشان داده و بدین ترتیب درد و سوزش زیادی را پس از وکس کردن تجربه خواهید نمود که این مسئله برای هیچ فردی مورد پسند نمی باشد. بهتر است که لایه برداری را تا 2 الی 3 روز پیش از وکس کردن انجام دهید.

مواظبت از نواحی حساس به درد :

یکی دیگر از نکات وکس بدن این است که پیش از آغاز وکس کردن بهتر است بخش هایی از پوست بدن و صورت که در مقابل درد حساس تر و ضعیف تر هستند همچون زیر بغل، بالای لب و … را با کمک مقداری یخ بی حس نمایید تا در حین وکس کردن درد کمتری را احساس کنید.

نکات اساسی پیش از انجام اپیلاسیون

ممانعت از شدت گرفتن خونریزی در زمان وکس کردن :

در صورتی که با وکس کردن بخشی از پوست دچار خونریزی شد به منظور ممانعت از تشدید یافتن خونریزی و جراحات زیاد می توانید به طور مستقیم از قالب های یخ استفاده نمایید.

مرطوب نمودن پوست :

بکار بردن مرطوب کننده بر روی پوست موجب به وجود آمدن لایه ای میان پوست و موم می گردد و همین مسئله موجب شده تا موها به سختی از روی پوست جدا شوند. شما می توانید از شب قبل پوست خود را مرطوب نموده تا روز بعد که قصد انجام وکس کردن را دارید پوستتان خیلی خشک نباشد.

استفاده ار دستکش پیش از وکس کردن :

از دیگر نکات وکس بدن این است که پیش از انجام این کار حتما دستکش بپوشید و از وکس های گیاهی استفاده نمایید چرا که مواد شیمیایی در وکس کردن برای پوست شما تاثیرات نامطلوبی را به همراه دارد.

خودداری از حمام کردن :

بهتر است که حمام یا دوش آب گرم نگیرید چرا که حمام موجب نرمی فولیکول های مو و منافذ پوستی شده و وکس کردن را با درد همراه می سازد.

  اصول مهم در وکس کردن

در مطلب ارائه شده مهمترین اصول و نکات وکس بدن و صورت را برای شما عزیزان شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان