انتشار اسامی مالکان ساختمان‌های پرخطر تهران

به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازه متروپل خیلی لرزان بود و حین عملیات با استفاده از دوربین و گزارش مهندسان نقشه بردار گزارش گیری می‌شد تا از سقوط و تخریب کامل ساختمان و تلفات بیشتر جلوگیری شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با ارایه گزارشی از حادثه متروپل، به ساختمان‌های ناایمن تهران اشاره کرد و گفت: اسامی مالکان ساختمان‌های پرخطر تهران با هماهنگی دادستانی منتشر می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان شصت و ششمین جلسه شورای شهر، با ورود به دستور جلسه، میزبان قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای ارایه گزارش حضور در عملیات آواربرداری حادثه متروپل آبادان، بودند.
وی در ارایه این گزارش از مردم آبادان تشکر کرد و اظهارداشت: مردم آبادان پذیرای بیش از 2 هزار امدادگری بودند که به صحنه آمده بودند.

وی با بیان اینکه این ساختمان با کاربری اداری و پارکینگ بود، گفت: اگر این ساختمان به طور کامل به بهره برداری می‌رسید، فاجعه بزرگتری رخ می‌داد.

محمدی ادامه داد: مشکل بزرگی که در این عملیات وجود داشت، این بود که بخشی از سازه ناپایدار مانده و تخریب کامل نشده و احتمال تخریب وجود داشت.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازه متروپل خیلی لرزان بود و حین عملیات با استفاده از دوربین و گزارش مهندسان نقشه بردار گزارش گیری می‌شد تا از سقوط و تخریب کامل ساختمان و تلفات بیشتر جلوگیری شود.

محمدی گفت: اگر اتفاق خاصی حین عملیات انجام نشود، تا چهار روز آینده کار عملیات پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: از 6 استان کمک رسانی انجام و فرمانده عملیات به دستور وزیر کشور آتش نشانی تهران اعلام شد.

محمدی با اشاره به عبرت‌های که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، گفت: جنس این ساختمان و مصالحه استفاده شده با پلاسکو متفاوت بود، یازده طبقه در مساحت 2 هزار متر انباشته شده و تا کنون چنین آواربرداری در کشور انجام نشده است.

وی تاکید کرد که از چهار جبهه عملیات را آغاز و با رضایت مالکان چهار ساختمان اطراف را تخریب و عملیات را پیش بردیم.

ساخت ساختمان ناایمن سوداگری مرگ است
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، ساخت ساختمان‌های ناایمن را سوداگری مرگ و تجارت مرگ، توصیف کرد و افزود: به ساختمان‌های ناایمن اخطار‌هایی ارایه کرده ایم و حتما پس از اتمام مهلت، لیست آن‌ها را با هماهنگی دادستانی منتشر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با جان مردم معامله نمی‌کنیم و بهره برداری بیگانگان از حادثه متروپل را شاهد بودیم، گفت: الاهوازیه و منافقین در صحنه حضور داشتند و با فیلم برداری اقدامات مورد نظر خود را انجام می‌دادند.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد که باید دادستانی و قوه قضاییه و شهرداری همگی در کنار هم برای رفع ساختمان‌های ناایمن تلاش کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان