بازتاب اقتدار پهپادی ایران در رسانه‌های دنیا

انتشار اخبار و تصاویری از شهر زیرزمینی پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده در رسانه های جهان داشت و شبکه خبری سی ان ان با پخش تصاویر برگرفته از تلویزیون دولتی ایران، در گزارش خود اذعان کرد که پیش از این چنین توان پهپادی از ایران دیده نشده بود.

به گزارش تابناک، شبکه خبری سی ان ان با پخش تصاویر از پایگاه پهپادی زیرزمینی ارتش ایران گزارش داد: ایران پرده از پایگاه فوق سری پهپادی خود برداشت که تاکنون به نمایش گذاشته نشده بود.

سی ان ان افزود: ایران با پخش این تصاویر اعلام کرد که تمامی موشک ها و پهپادهای موجود دراین پناهگاه زیرزمینی بومی و ساخت و تولید داخل کشور است.

رویترز: ایران پایگاه زیرزمینی پهپادی خود را به نمایش گذاشت

خبرگزاری رویترز نیز در بازتاب این خبر نوشت: ارتش ایران پایگاه زیرزمینی پهپاد ارتش را به نمایش گذاشت ، حدود یکصد فروند پهپاد از جمله ابابیل-5 که به گفته مقامات ارشد ارتش ایران، ایران قدرتمند ترین توان پهپادی در منطقه به شمار می رود.

دیلی میل: ایران از پایگاه عظیم نظامی پهپادی پرده برداشت

درهمین حال تارنمای خبری رسانه انگلیسی دیلی میل نیز در بازتاب توان برتر نظامی ایران در منطقه نوشت: ایران از یک پایگاه نظامی زیرزمینی عظیمی که مملو از پهپادهای مجهز به پرتاب موشک است، پرده برداشت.

دیلی میل در ادامه بازتاب خبر توان نظامی ایران نوشت: پایگاه سری هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در زیر یک رشته کوه پنهان شده است و در مجموعه ای از تونل های بتنی قرار دارند.

دیلی میل نوشت:این پهپاد مجهز به موشک های قائم-9 است که موشک های هوا به سطح آمریکا «هلفایر» همتراز با آن است.

به گزارش ایرنا، پیشرفت های خیره کننده جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت انواع پهپادها به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی، بخصوص در سال های اخیر ، توجه جهان را به خود جلب کرده است. قدرت و دانش ایران در حوزه فناوری پهپاد تنها محدود به ساخت آن نمی شود بلکه رهگیری و به دام انداختن پیشرفته ترین پهپادهای متجاوز، بخشی دیگر از توانمندی های بومی جمهوری اسلامی در این عرصه است و بدست گرفتن کنترل برخی پیشرفته ترین پهپادهای نظامی-تجسسی آمریکا و به زمین نشاندن آن توسط متخصصان ایرانی، تنها گوشه از این توانمندی هاست.

در روز 13 آذر 1390 ایران یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی فوق پیشرفته و رادار گریز آمریکا از نوع لاکهید مارتین آر کیو 170 را که در شرق کشور در حال جاسوسی بود ، تحت کنترل خود در آورند و آن را به زمین بنشانند و اقدام به مهندسی معکوس روی آن کنند.

به گزارش حوزه دفاعی ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته از یکی از پایگاه‌های سری و زیرزمینی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

در این بازدید سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندی‌ها در حوزه تولید انواع پهپادهای نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت.

با عملیاتی شدن این پایگاه سری که در عمق صدها متری زمین طراحی و ساخته شده است جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان