توقف پذیرایی برخی شرکت‌های هواپیمایی از مسافران

اکنون چند شرکت هواپیمایی از جمله هواپیمایی وارش، آسمان، ماهان، قشم ایر و معراج پذیرایی گرم و سرد از مسافر را به پروازها بازگردانده‌اند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، درحالی که مقررات بین‌المللی مربوط به پرواز تاکید دارد که مقدار مشخصی کیلوکالری باید هنگام سفر برای پذیرایی از مسافر در نظر گرفته شود، چند شرکت هواپیمایی، پذیرایی از مسافر در پروازهای داخلی را به‌طور کامل حذف کرده‌اند.

 شرکت هواپیمایی زاگرس از جمله ایرلاین‌هایی است که با وجود داشتن پرواز در چند مسیر پروازی طولانی، هیچ پذیرایی از مسافران انجام نمی‌دهد. این شرکت هواپیمایی که در چند مسیر داخلی طولانی از جمله مسیر تهران- بندرعباس که حدود 2 ساعت طول می‌کشد پرواز دارد، از مسافران فقط با یک بطری آب آشامیدنی پذیرایی می‌کند.

علاوه بر هواپیمایی زاگرس، دو شرکت هواپیمایی دیگر از جمله هواپیمایی هما نیز با حدف کترینگ از پروازها، کرونا را به عنوان بهانه اصلی عنوان می‌کنند.

یکی از مسافران پرواز مسیر تهران- بندرعباس پنجشنبه شب (پنجم خرداد) یک شرکت هواپیمایی، به‌تازگی در تماس تلفنی با خبرگزاری ایرنا از عدم پذیرایی مسافران خبر داد و گفت: از مهماندار سوال کردم چرا پذیرایی در این سفر انجام نمی‌شود که به صراحت اعلام کرد این هواپیمایی در هیچ یک از مسیرهای خود از مسافران پذیرایی ندارد. این درحالی است که بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا شرکت‌های هواپیمایی در سفرهای داخلی موظف به پذیرایی از مسافر در پروازهای بالاتر از یک ساعت هستند.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی در مقاصد خارجی بدون محاسبه ساعت پروازی موظف به پذیرایی کامل هستند.

از زمانی که فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان مهمترین پروتکل بهداشتی پروازها حذف شده است و محاسبه مبلغ پذیرایی روی بلیت هواپیما انجام می‌گیرد، همچنان ایرلاین‌های متخلفی هستند که به حذف کترینگ ادامه داده‌اند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی پیش تر در پاسخ به این سوال که چرا برخی ایرلان‌ها با وجود محاسبه هزینه پذیرایی، اقدام به حذف کترنیگ در سفرها داشتند، ادامه‌داد: افزایش رضایتمندی مسافر از طریق کترنیگ سیاست بیشتر ایرلاین‌ها است و شرکت‌های هواپیمایی نیز به دنبال رضایتمدی مسافر اتفاقا ترجیح می‌دهند که خدمات کترینگ را در سفرها انجام دهند. با این حال تصمیم نهایی اکنون از سوی خود شرکت‌های هواپیمایی گرفته می‌شود و ما تلاش داریم با تشدید نظارت‌ها همه سفرها با کترینگ همراه باشد.

این درحالی است که تا زمانی که مسافران واکسینه نبودند و فاصله گذاری اجتماعی نیز در پروازها رعایت می‌شد، در حوزه کترینگ و پذیرایی از مسافر، نظارت‌ها سخت‌گیرانه‌تر بود و همه شرکت‌های هواپیمایی کترینگ را حذف کرده‌ بوند. اما از زمستان سال گذشته و با ظرفیت گیری کامل پروازها و با وجود اینکه هزینه پذیرایی در طول سفر از روی بلیت حذف نشده است، بسیاری از ایرلاین‌ها پذیرایی به صورت محدود با آب یا میوه و یا غذای سبک را آغاز کردند

قوانین بین‌المللی همچنین از توزیع غذای گرم در پروازها حمایت می‌کند. اکنون چند شرکت هواپیمایی از جمله هواپیمایی وارش، آسمان، ماهان، قشم ایر و معراج پذیرایی گرم و سرد از مسافر را به پروازها بازگردانده‌اند.

مقررات جهانی مربوط به پرواز نیز تاکید دارد که مقدار مشخصی کیلو کالری باید هنگام سفر برای پذیرایی از مسافر در نظر گرفته شود. دلیل آن هم افت فشار خون و قند خون مسافران به دلیل کاهش فشار هوا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان