بازی‌های آموزشی بر مؤلفه‌های انگیزشی دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارند

معاون آموزش ابتدایی استان قزوین گفت: بازی‌های آموزشی بر چهار مؤلفه‌ی انگیزشی توجه، ارتباط، اعتماد و رضایت دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارند و عاملی برای بهبودبخشی، توجه و فعالیت‌های بصری هستند.

بازی‌های آموزشی بر مؤلفه‌های انگیزشی دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سید یداله حسینی، معاون آموزش ابتدایی استان در پایان اختتامیه پویش بازی و یادگیری بیان کرد: دانش‌آموزان از طریق بازی‌، مهارت‌های گوناگونی کسب می‌کنند و بهترین وسیله‌ای است که از طریق آن می‌توان، بسیاری از مفاهیم را آموزش داد.

او افزود: بازی‌های آموزشی از جمله راهکارهایی به شمار می‌روند که استفاده از آن برای فعال‌کردن متعلمان و ایجاد خلاقیت در آن‌ها، مباحث اصلی و تخصصی حوزه آموزشی را تشکیل می‌دهد.

حسینی تصریح کرد: امروزه اهمیت و ارزش بازی در دوران کودکی به وسیله‌ی پژوهش‌های گسترده مورد توجه قرار گرفته است، بازی بر رشد جسمی، عاطفی، ذهنی، آموزشی، اخلاقی، شخصیتی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد و ارزش تشخیصی و درمانی نیز دارد.

او ادامه داد: بازی‌های آموزشی بر چهار مؤلفه‌ی انگیزشی توجه، ارتباط، اعتماد و رضایت تاثیر می‌گذارند و عاملی برای بهبودبخشی، توجه و فعالیت‌های بصری هستند، همچنین بازی‌های آموزشی می‌توانند به عنوان رسانه‌ای مفید و کارآمد در سطوح رسمی و غیررسمی مورد استفاده‌ی معلمان قرار گیرند.

حسینی گفت: هدفِ غایی این بازی‌ها فقط تفنن یا پرکردن اوقات فراغت نیست، بلکه چنین بازی‌هایی، در ضمن ایجاد لحظاتی لذت‌بخش و مفرح برای مخاطبان، با فراهم‌ساختن تجربه‌هایی نزدیک به تجربه‌های دست اول، یادگیری سریع‌تر و پایدارتر را سبب می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی استان درخصوص تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه استانی اظهار کرد: 118اثر در محور آموزگاران و 84 اثر در محور دانش‌آموزان به دبیرخانه استانی راه یافتند که پس از بررسی و داوری 12محتوا آموزشی در محور آموزگاران و 12اثر در محور دانش‌آموزان به کارگروه کشوری مستقر در استان خراسان رضوی ارسال شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان