آیا دلیلی برای ترس کودکان از دندانپزشک وجود دارد؟

بچه‌ها از خیلی چیز‌ها ترس غیرمنطقی دارند. از هیولا‌هایی که در کمد پنهان شده‌اند تا مجبور به حمام کردن

آیا دلیلی برای ترس کودکان از دندانپزشک وجود دارد؟

بچه‌ها از خیلی چیز‌ها ترس غیرمنطقی دارند. از هیولا‌هایی که در کمد پنهان شده‌اند تا مجبور به حمام کردن. گوش دادن به کودک برای توضیح اینکه از چه چیزی می‌ترسد می‌تواند تا حدی خنده دار باشد. یکی از ترس‌هایی که به نظر می‌رسد در بیشتر کودکان ثابت است دندانپزشک است. حتی لازم نیست یک کودک به دندانپزشک مراجعه کرده باشد تا از این شخص مخوف بترسد. اول از همه دندانپزشکان در احساس خشم ترس کودک تنها نیستند. هنگامی که کودک برای معاینه مراجعه می‌کند پزشکان نیز از پذیرش سرد برخوردار می‌شوند و ممکن است چند ویزیت طول بکشد تا بچه‌ها شروع به گرم کردن نزد پزشک اطفال کنند.

متأسفانه دندان پزشکی را بد به کودک معرفی کره‌اند:

کارتون‌ها، کتاب‌های مصور و سایر رسانه‌های کودک‌محور به دندانپزشکان سرگرم‌کننده می‌شوند و اغلب قسمت‌هایی دارند که نشان می‌دهد دندان‌پزشکی با ظاهر شیطانی سرنگ‌های بلند و مته‌های صنعتی در دست دارند. حتی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اغلب دارای قسمت‌ها و صحنه‌هایی هستند که بازدید از دندانپزشک را مسخره می‌کنند زیرا شامل کانال دردناک ریشه یا کشیدن دندان آسیب‌دیده می‌شود.

 

والدین کودک را می‌ترسانند:

بچه‌ها بیشتر نشانه‌های خود را از والدین خود می‌گیرند و با وجود اینکه جوان هستند می‌توانند احساس کنند که مادر و پدر عصبی هستند. اگر ترس از مراجعه به دندانپزشک را حدس بزنید بچه‌های شما هم این کار را می‌کنند. برای والدین بسیار مهم است که هنگامی که باید به دندانپزشک مراجعه کنند چهره‌ای شجاع داشته باشند تا فرزندانشان ترس‌های خود را درک نکنند و ترس خود را توسعه ندهند.

کودک تجربه بدی از دندان پزشکی دارد:

اگر کودکی اجازه داشته باشد چندین سال بدون مراجعه به دندانپزشک بگذرد و والدینی داشته باشند که بر آنچه می‌خورند نظارت ندارند اولین ویزیت او می‌تواند دردناک باشد. حفره‌ها مطمئناً زمانی ایجاد می‌شوند که به بچه‌ها اجازه داده شود از غذا‌های شیرین استفاده کنند و جای تعجب نیست که کودک بخواهد بعد از اولین تمیز کردن و درمان حفره از دندانپزشک اجتناب کند. البته اگر والدین کودک خود را در کودکی نزد دندانپزشک ببرند و روش صحیح مراقبت از دندان‌هایشان را به آن‌ها نشان دهند می‌توان از این تجربه ناراحت‌کننده جلوگیری کرد.

 

منبع:

www.ctkidsdentist.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان