سارقان چگونه سیستم‌های امنیتی بانک ملی را از کار انداختند؟/ جزییات جدید از سرقت بزرگ

همشهری نوشت: عضو هیات رئیسه بانک ملی با بیان اینکه با نظارت مراجع قضایی خسارت تمامی مالباختگان توسط بانک ملی پرداخت خواهد شد، اعلام کرد: سارقان صندوق امانات شعبه دانشگاه این بانک مجهز به ابزارهای پیشرفته بودند و محتویات ۱۶۲ صندوق را به سرقت برده‌اند.

سارقان چگونه سیستم‌های امنیتی بانک ملی را از کار انداختند؟/ جزییات جدید از سرقت بزرگ

مونسان عضو هیات رئیسه بانک ملی درباره جزئیات جدید از سرقت شعبه دانشگاه بانک ملی، اظهار کرد: از 1000 صندوق امانات که در شعبه دانشگاه وجود داشت، حدود 162 صندوق مورد سرقت قرار گرفت. از 250 صندوق امانات که در اختیار مشتریان بوده، 162 صندوق را با دیلم شکسته‌اند و هر صندوقی که پر بوده را خالی کرده‌اند.

این مقام مسئول در بانک ملی با بیان اینکه خیلی از صندوق‌ها پر بوده‌اند که موفق به خالی شدن آنها نشده‌اند، گفت: از همان ابتدا بخش‌های نظامی، انتظامی و امنیتی وارد عمل شدند. چگونگی ورود سارقان به بانک درحال رسیدگی و دوربین‌های اطراف توسط نیروهای انتظامی درحال کنترل است.

دعوت از مالباختگان برای شناسایی اموال

مونسان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: سارقان با ابزار و امکانات پیشرفته‌ای وارد ساختمان شدند و متاسفانه این اتفاق ناگوار رخ داده است. مالباختگان دعوت شدند به بانک تا شناسایی اموال صورت گیرد. تعدادی از مالباختگان پیشتر بعضا مطلع شده بودند و از آنها خوداظهاری انجام شده که محتویات این صندوق‌ها چه بوده است. اصورت‌جلسه انجام شده است،‌ آثار جرم باقی مانده مورد استفاده نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته است.

پرداخت خسارت مالباختگان با نظارت مراجع قضایی

وی در پاسخ به اینکه خسارات را چطور قرار است پرداخت کنید؟ گفت: با نظارت مراجع قضایی خسارت تمامی مالباختگان توسط بانک ملی پرداخت خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که در بیانیه پلیس به کم کاری برخی‌ها اشاره شده، شما خودتان هم به این کم کاری‌ها رسیده‌اید؟ گفت: این بیانیه پلیس بوده است، تمام همکاران شعبه حضور دارند و هیچ کدام غایب نیستند؛ رسیدگی‌ها در حال انجام هست که اگر احیاناً از درون سازمان خلاءهایی وجود داشته به آن رسیدگی شود.

مونسان درباره اینکه آیا صندوق‌ها آلارم ندارند؟ هم اینگونه توضیح داد: صندوق‌ها مجهز به سیستم‌های امنیتی هستند؛ اما آنطور که متخصصان اعلام کرده‌اند تیم سارقانی که وارد شعبه شده‌اند، بسیار متبهر و کار کشته بودند که توانسته‌اند سیستم‌ها را از کار بیاندازند.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان