نقدی بر عنکبوت مقدس ؛ با تزیین، کثافت زیبا نمی‌شود!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و یکی از نویسندگان و فعالان بنام فرهنگی در این استان با یادداشتی تحت عنوان «با تزیین کثافت زیبا نمی شود» نسبت به ماهیت ضد دینی عنکبوت مقدس انتقاد کرد.

نقدی بر عنکبوت مقدس ؛ با تزیین، کثافت زیبا نمی‌شود!

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سید قاسم ناظمی در صفحه شخصی خود نوشت:

در همه تاریخ جهان امر مقدس با پیشینه الهی و انسانی که مبنای فطری و منطقی داشته، محترم شمرده شده است و میلیاردها انسان زیر روشنان آن زیسته‌اند. البته در همه دوره‌ها و زمان‌ها برخی‌ها هم با آن همراه نبوده، به آن روی ترش کرده و با آن ستیز کرده‌اند. انسان بر اساس سنت‌های الهی مختار است و حرجی بر او ‌نیست اما تکرار و استمرار این رفتار بعد قرن‌ها تجربه عبث عده‌ای در فرو کاستن از جایگاه معنویت و قدسیت، جای تعجب دارد.

منازعه با امر مقدس راه به جایی نبرده حتی وقتی که فرعون‌ها پشتیبان آن بوده‌اند!

امروز خبری و نامی از این ستیزگران و ترش‌رویان نیست و اگر هست نام‌شان به کراهت و نحوست برده می‌شود اما امر مقدس همچنان زاینده، شکوفا و عمیق به حیات خود ادامه می‌دهد.

آنان به کم رونقی و کاستن نور این روشنا بسیار تلاش کرده‌اند اما هست و با سیاه‌کاری پشه‌ای این نور پوشیده نمی‌شود.

من این فیلم را ندیده‌ام اما تصویر تیتراژش داد می‌زند که به جنگ روشنایی آمده است و البته این‌بار تور انداخته و برخی هنرمندان و شبه هنرمندان ما را هم با خود همراه کرده است.

خیالی نیست… اگر تمسک پیشنیان به سحر و جادو و قدرت و هنر برای کوبیدن زیبایی و حق راهگشا بوده با همین دست‌فرمان پیش بروند! امروز علی‌رغم همه تلاش‌ها از دوران تاریک تاریخ تا رنسانس و از ظهور غرب جدید تا امروز آنچه رونق گرفته امر معنوی است. می‌توان خیلی چیزها را آراست اما بزک کردن کثافت و زشتی با جایزه جهانی و فشار رسانه‌های بین‌المللی، زیبایی نمی‌آفریند.

کثافت کثافت است حتی اگر آن را به دیبای هنر بپوشانیم. تعجب از هموطنانی است که فریفته نخل طلایی می‌شوند که بازیگری بالا می‌برد و البته امیدوارم او و همگنانش از سر جهل و نادانی تن به چنین ننگی داده باشند.

حضور در فیلمی که تار عنکبوتش به حرم امام مهربانی منتهی می‌شود، که پناهگاه میلیون‌ها شیفته وعاشق است، جز بدنامی نمی‌آورد. تاریخ بشر از این بی‌ادبی‌ها بسیار دیده اما عمر بی‌ادبی کوتاه است.

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

2323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان